Kluczowa kwestia - słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to podstawowa rzecz, jaką powinno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę internetową. Witryna musi być zoptymalizowana pod kątem tych słów.

Każde słowo kluczowe musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy stronę zawsze konkretny url. Jeśli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o pozycje na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była wyłącznie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak wybierać słowa kluczowe w SEO

Od wyboru słów kluczowych zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Internecie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa czy frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy lub słowa kluczowego, bowiem często jest tak, że jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a natomiast dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności pozycjonowania strony pod kątem danej frazy.

Wybierając frazy należy użyć wyobraźni, by takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać również należy, że często konkurencja używa fraz, które oceniamy, aby badać rynek, a to wykrzywia nieco obraz popularności.

Nie warto wybierać bardzo trudnych słów kluczowych typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich istnieje znacznie trudne, pochłonęłoby duże ilości czasu i pieniędzy. Po drugie, takie frazy wcale nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Czy jeżeli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje, jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza i może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.