Dla wielu przedsiębiorców poszukiwanie zagranicznych rynków zbytu stało się niemal koniecznością. A rynek krajowy nie jest już dla wielu przedsiębiorców wyzwaniem. Często polscy przedsiębiorcy rezygnują z marzeń o handlu swoimi produktami na rynkach zagranicznych, ponieważ zdają sobie sprawy z niewystarczających środków finansowych potrzebnych do rozpoczęcia eksportu swoich produktów i usług.

 

Doskonale wiedzą, że bez fachowej pomocy i wsparcia ciężko jest im zaistnieć ze swoimi produktami na zagranicznych rynkach. Dlatego, ogromna szansą na wypromowanie polskich produktów zagranicą są dotacje na eksport. Przeczytaj nasz artykuł a dowiesz się jak starać się o dotacje na handel zagraniczny i kto może ją uzyskać.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że dotacje na eksport są ważne nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla samorządów, które do końca 2020 roku muszą rozdysponować określoną kwotę jakie zostały przeznaczone na dotacje na rozwój eksportu. Jeśli tego nie zrobią – pieniądze przepadną.

Na jaki rodzaj działań mogą zostać przeznaczone dotacje na rozwój eksportu i kto może taką dotację uzyskać?

 

O tego typu dotację mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy chcą dokonać ekspansji swoich produktów na rynki zagraniczne. Składając wniosek o dotację na eksport należy pamiętać na jakie działania dotacje są przyznawane. Dotacja przysługuje na następujące działania oraz procesy wspomagające prawidłowy przebieg eksportu:

  • strategie finansowania planowanych przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej

  • określenie przyszłych partnerów handlowych, z którymi nastąpi ewentualna sprzedaż produktów

  • poszukiwanie przyszłych partnerów na wytypowanych wcześniej rynkach poza granicami kraju

  • przygotowania ofert współpracy

  • Przygotowanie strategii dla negocjacji handlowych

  • Koncepcja marki oraz wizerunku firmy w celu dobrej prezentacji na zagranicznym rynku zbytu

  • Doradztwo marketingowe, tworzenie stron internetowych oraz aplikacji mobilnych

  • Dostosowanie produktu lub usługi do wymogów potencjalnego zagranicznego rynku zbytu

  • Usługi w zakresie tłumaczeń potrzebnych do właściwej sprzedaży produktu

  • Działania marketingowe w zakresie międzynarodowych targów – budowa stoiska targowego, produkcja materiałów promocyjnych oraz inne działania wspomagające właściwą promocję biznesu na targach biznesowych

  • Działania z zakresu urządzania spotkań biznesowych z potencjalnymi partnerami w biznesie

 

Dotacje na internacjonalizację mogą bardzo pomóc w rozwoju Twojego biznesu, dlatego warto, ubiegając się o dotację, skorzystać z pomocy firmy, która pomoże Ci w wypełnieniu odpowiedniego wniosku.

Przykładem specjalistycznej firmy, która w pełno profesjonalnie pomoże Ci przebyć cały proces ubiegania się o dotację na eksport Jest firma MG Premium z Krakowa, województwo małopolskie. Dzięki pomocy doświadczonych specjalistów, posiadających wieloletnie doświadczenie w procesach o ubieganie się o dotacje unijne, Twój biznes będzie miał naprawdę duże szanse na szybki rozwój oraz skuteczną ekspansję na rynki zagraniczne.