Jak wykorzystać aplikacje VR w promocji firmy?

3 min czytania
wykorzystanie aplikacji VR w promocji firmy

Nowoczesne technologie przynoszą nam wszystkim rozwiązania, o których nie śniło się jeszcze kilkanaście, a nawet kilka lat temu. A nawet jeżeli śniło, to tylko dzięki filmom science fiction, które bardzo często poruszały tematy, takie jak wirtualna rzeczywistość. Dzisiaj VR aplikacje są dostępne dla nas wszystkich i każdy z nas może korzystać z dobrodziejstw tego rodzaju rozwiązań dzięki temu możemy nie tylko cieszyć się rozrywką na najwyższym poziomie, ale również mamy możliwość promocji własnej firmy. W jaki sposób?

VR aplikacje a marketing w XXI wieku

Współczesny marketing garściami korzysta z nowoczesnych rozwiązań, a właściciele firm mają naprawdę ogrom możliwości w docieraniu do potencjalnych klientów i promowaniu swoich rozwiązań. Jest Internet, który stanowi prawdziwy ocean pomysłów, są banery i plakaty, bardzo dobrze wciąż ma się sprzedaż telefoniczna. Jednak żadne z tych rozwiązań nie jest tak innowacyjne i angażujące użytkowników jak wirtualna rzeczywistość. Zakładając gogle VR, użytkownik czuje się, jakby zmienił rzeczywistość i znalazł się zupełnie gdzieś indziej. Może w ten sposób podziwiać obrazy, animacje, uczestniczyć w akcji i chłonąć zupełnie nowe wrażenia. Immersja, a więc poziom zaangażowania w daną aplikację jest więc tutaj o wiele wyższy, niż w przypadku jakichkolwiek innych form rozrywki czy sztuki.

A to z kolei wpływa na potencjał marketingowy, jaki posiadają VR aplikacje dzięki nim o wiele bardziej zaangażujesz klienta i dużo ciekawiej oraz konkretniej zaprezentujesz mu ofertę. A jak wykorzystać okulary VR w promocji firmy? Oto kilka przykładów, które dadzą Ci do myślenia i dzięki którym być może wpadniesz na idealny pomysł!

Aplikacje VR przykłady zastosowania w marketingu

Przykład 1 Wirtualna przejażdżka samochodem

Z pewnością znasz markę Volvo, słynącej z produkcji samochodów. To ona, jako jedna z pierwszych, pokazała, że aplikacje vr mogą być wykorzystywane w kampaniach promocyjnych w dziedzinie motoryzacji. Potencjalny klient może zasiąść za kierownicą nowoczesnego samochodu i odbyć podróż” po pięknej okolicy , co zdecydowanie zadziała na jego wyobraźnię i… by może przekona go do postawienia właśnie na tę markę.

Przykład 2 Wirtualne dopasowywanie mebli do mieszkania

IKEA z kolei, znana nam wszystkim z tanich i funkcjonalnych mebli, wpadła na pomysł kampanii promocyjnej, dzięki której za pomocą gogli VR, możesz sprawdzić , czy konkretne meble będą pasowały do Twojego domu. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wybrać te o odpowiednim designie czy kolorze. Jest to z całą pewnością nowe spojrzenie na projektowanie wnętrz, które również bardzo prężnie rozwinie się w kierunku wirtualnej rzeczywistości.

Przykład 3 Wirtualna przechadzka na dużej wysokości

Na jeszcze bardziej innowacyjny pomysł wpadła firma Merrel, oferująca buty trekkingowe. Stworzyła ona specjalną aplikację i tor, po którym w goglach VR porusza się potencjalny klient oczywiście na nogach założone ma markowe buty i może w ten sposób sprawdzić, jak się w nich chodzi i jak łatwo pokonuje się przeciwności. Znakomity pomysł, bo angażuje nie tylko wzrok i słuch, ale również umożliwia sprawdzenie produktu w praktyce.

Przyszłość? VR aplikacje!

Jak widać marketing przy użyciu okularów VR może być naprawdę niesamowicie ciekawy i oryginalny. Dzięki coraz bardziej kreatywnym twórcom, tworzącym wysokiej klasy aplikacje VR, a także pomysłowości przedsiębiorców, wkrótce możemy obserwować prawdziwe zatrzęsienie zupełnie nowych, ciekawszych kampanii promocyjnych. Nie bójmy się brać w nich udziału, tak samo jak nie bójmy się technologii VR znajduje się ona ciągle w fazie rozwoju, jednak już teraz potrafi dostarczać niesamowitych wrażeń!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

faktykrakowa_kf
Serwisy Lokalne - Oferta artykułów sponsorowanych