W Krakowie rozmawiali o edukacji obywatelskiej nowy przedmiot w planie lekcji

2 min czytania
W Krakowie rozmawiali o edukacji obywatelskiej nowy przedmiot w planie lekcji

Konferencja w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie przyciągnęła nauczycieli historii i samorządowe gremia, by zaprezentować podstawę programową i praktyczne metody pracy z uczniami.

  • Poznaj założenia w Krakowie i co to zmienia dla nauczycieli
  • Sięgnij po praktyczne wskazówki i narzędzia
  • Wykorzystaj wsparcie instytucji i doświadczenie regionu

Poznaj założenia w Krakowie i co to zmienia dla nauczycieli

W Centrum Kongresowym Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie odbyła się konferencja „Edukacja obywatelska - nowy przedmiot, nowe wyzwania”. Organizatorami wydarzenia były Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Kuratorium Oświaty w Krakowie. Spotkanie miało formę praktyczną — program przewidywał zarówno omówienie zapisów nowej podstawy programowej, jak i warsztaty poświęcone metodom nauczania oraz ocenie działań uczniowskich.

Uczestnikami byli głównie nauczyciele historii, którzy od rozpoczęcia roku szkolnego wprowadzają do planów lekcji nowy przedmiot. Wśród gości była I wicewojewoda małopolska Elżbieta Achinger oraz małopolska kurator oświaty dr Gabriela Olszowska, co podkreślało rangę tematu w administracji regionalnej.

Każdy nowy przedmiot, który od nowego roku szkolnym pojawia w uczniowskim planie lekcji, jest szansą dla młodzieży. Szansą do zainteresowania ich przestrzenią, której być może wcześniej nie znali. Bardzo dziękuję organizatorom tej konferencji, że możemy się tu spotkać i przybliżyć nauczycielom kluczowe zagadnienia związane z nowym przedmiotem. Kształtowanie postaw obywatelskich wśród młodzieży to bardzo ważna kwestia. Poruszaliśmy ją podczas lekcji obywatelskich, które odbywały się w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie – Elżbieta Achinger

Sięgnij po praktyczne wskazówki i narzędzia

Organizatorzy kładli nacisk na to, by teoria szła w parze z praktyką. Nauczyciele dostali wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć, sposobów angażowania młodzieży oraz kryteriów oceny projektów uczniowskich. Dyskusje obejmowały także możliwości dydaktyczne wynikające z nowej podstawy programowej oraz przykłady gotowych scenariuszy, które można adaptować do szkolnych realiów.

Wykorzystaj wsparcie instytucji i doświadczenie regionu

Konferencja była okazją do networkingu i wymiany doświadczeń między szkołami, a także do pokazania, jak instytucje wojewódzkie wspierają wdrożenie zmian. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kuratorium Oświaty w Krakowie zaprezentowały dostępne formy wsparcia dla kadry pedagogicznej, co może ułatwić wdrożenie przedmiotu w praktyce szkolnej. Dla nauczycieli historii to teraz moment, by wykorzystać nowe materiały i metody do budowania zaangażowania uczniów oraz rozwijania postaw obywatelskich.

na podstawie: Urząd Wojewódzki Kraków.

Autor: krystian