Krakowskie Centrum Kontaktu: Jak mieszkańcy mogą szybko załatwić swoje sprawy?

2 min czytania
Krakowskie Centrum Kontaktu: Jak mieszkańcy mogą szybko załatwić swoje sprawy?

Krakowskie Centrum Kontaktu to nowoczesna odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy chcą szybko i sprawnie załatwić swoje sprawy związane z urzędami. Dzięki infolinii oraz portalowi, mieszkańcy mogą zgłaszać problemy, dzielić się pomysłami i uzyskiwać informacje w jednym miejscu, co znacząco ułatwia codzienne życie w mieście.

  • Nowoczesność w obsłudze mieszkańców
  • Ułatwienia dla mieszkańców
  • Szeroki zakres obsługiwanych spraw i przyszłość KCK

Nowoczesność w obsłudze mieszkańców

Krakowskie Centrum Kontaktu (KCK) funkcjonuje już od 1,5 roku, a jego działalność zyskała na popularności wśród mieszkańców. Centrum obsługuje ponad 800 połączeń dziennie, podczas gdy liczba zgłoszeń przez portal internetowy przekroczyła 6000. Mieszkańcy mogą zgłaszać różnorodne sprawy od rejestracji narodzin po informację o dziurach w drogach czy zanieczyszczeniach w przestrzeni publicznej. Tak szeroki wachlarz tematów świadczy o tym, że KCK stało się kluczowym punktem kontaktowym dla wielu osób, które chcą załatwić swoje sprawy szybko i efektywnie.

Ułatwienia dla mieszkańców

Prezydent miasta, Aleksander Miszalski, podkreśla, że celem KCK jest uproszczenie kontaktów mieszkańców z urzędami. Dzięki tej inicjatywie, krakowianie nie muszą już błądzić po różnych wydziałach, aby uzyskać potrzebne informacje. Wszystko, co jest im potrzebne, mogą załatwić w jednym miejscu, co znacznie oszczędza czas i nerwy. Opinie, którymi się z nami dzielą, są bezcenne, bo pozwalają nam tak kierować miastem, by stawało się coraz lepszym i wygodniejszym do życia” mówi prezydent Miszalski.

Szeroki zakres obsługiwanych spraw i przyszłość KCK

Dyrektor KCK, Maciej Nazimek, zaznacza, że aż 75% spraw jest załatwianych na pierwszej linii kontaktu. Pozostałe 25% to sprawy, które wymagają wglądu w akta, co często wykracza poza kompetencje centrum. KCK współpracuje z 20 wydziałami urzędów oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi, co wymaga od pracowników stałego doskonalenia swoich umiejętności. W najbliższej przyszłości mieszkańcy mogą spodziewać się nowych funkcjonalności na Krakowskim Portalu Usług Miejskich, takich jak możliwość składania wniosków online czy dostęp do różnych usług miejskich w bardziej zorganizowanej formie. To krok w stronę jeszcze lepszej obsługi mieszkańców, która z pewnością spotka się z pozytywnym odzewem.

Wg inf z: Urząd Miasta w Krakowie

Autor: krystian