Stoiska targowe a budowanie marki – 4 dobre praktyki

Każda impreza wystawiennicza to okazja, aby nawiązać relacje biznesowe i zbudować zaufanie potencjalnych klientów. Nowoczesne systemy targowe pozwalają stworzyć swoistą wizytówkę firmy, która będzie jednocześnie pierwszym punktem, w którym potencjalni klienci zetkną się z Twoją ofertą. By tak się stało, projektanci stoiska powinni kierować się nie tylko estetycznym wyglądem, ale i zasadą spójności z profilem działalności wystawcy. Jak wyróżnić się na targach?

Po pierwsze: Przestronna i funkcjonalna zabudowa

Projektowanie stoisk targowych to dziś prawdziwa sztuka użytkowa. Już na tym etapie planuje się nie tylko układ przestrzeni wystawienniczej, ale i materiały, z których powstanie stoisko. Firmy, które specjalizują się w tej dziedzinie, stawiają dziś na nowoczesne technologie. Dzięki temu stoiska targowe są nie tylko wygodne i trwałe, ale przede wszystkim bezpieczne. 

Jakość używanych materiałów będzie później wpływać na trwałość całego stoiska i jego odporność na uszkodzenia. W przypadku masowych wydarzeń takich jak targi branżowe ta kwestia ma ogromne znaczenie. Dopracowany projekt to również ekonomia – zarówno w czasie montażu, jak i demontażu poszczególnych elementów. Przy budowie stoisk wystawowych należy uwzględnić:

  • trwałość i jakość materiałów,
  • elastyczność projektu i możliwość dostosowania go do różnych przestrzeni wystawienniczych,
  • organizację budowy (m.in. transport, wielkość ekipy budowlanej etc.).

Po drugie: nowe technologie w imię profesjonalizmu

W ciągu ostatnich kilkunastu lat stoiska wystawowe ewoluowały w stronę interaktywnych stanowisk z licznymi efektami multimedialnymi. Gry, quizy, ankiety, prezentacje, efekty świetlne czy panele informacyjne o wiele bardziej przyciągają uwagę niż tradycyjne ulotki, plakaty, roll-upy czy broszury. W końcu na każdych targach chodzi właśnie o wzbudzenie zainteresowania klientów. 

Zabudowa stoisk targowych na miarę XXI wieku będzie obejmować m.in.: 

  • ekrany ledowe, 
  • ekrany dotykowe, 
  • roboty, 
  • infokioski,
  • video mapping.

Jakie korzyści płyną z używania takich nowych technologii na targach? To przede wszystkim krok w stronę budowaniu wizerunku marki profesjonalnej i idącej z duchem czasu. Poza tym ich zastosowanie pozwala na większą efektywność w przekazywaniu klientom informacji, ale pozwala także na szybsze pozyskanie leadów. 

Po trzecie: ekologia jako wizytówka odpowiedzialnego przedsiębiorcy

Trendy ekologiczne zyskują coraz większe znaczenie niemal w każdej dziedzinie życia – również w projektowaniu stoisk targowych. Jeśli firma do budowy ekspozycji wybiera materiały odnawialne, z pewnością wiele zyskuje w oczach klientów. Co więcej, stawia tym samym na własną oszczędność, ponieważ stoisko z ekologicznych materiałów można wykorzystywać wielokrotnie, dostosowując je do potrzeb i zmieniających się warunków. Wybranie wystawę oszczędnych systemów oświetlenia także przyczynia się do  generowania oszczędności. Co zaś najważniejsze – świadomi znaczenia ekologii klienci docenią taką strategię na stoisku targowym i chętniej nawiążą współpracę.

Po czwarte: stoisko atrakcyjne od pierwszego wejrzenia

Funkcjonalność, ekologia i innowacyjność na stoisku targowym wymagają odpowiedniej oprawy. Poza tym, że wystawa powinna korespondować z wartościami danej firmy i branży, warto zadbać o jej kreatywny i spójny wygląd. Musi przyciągnąć wzrok klienta już od pierwszych chwil.

Założenia estetyczne i projektowe zabudowy powinny zostać podporządkowane celom powiązanym z udziałem w wydarzeniu. Mogą to być promocja marki lub prezentacja nowego produktu. Chodzi tu o dobranie oświetlenia, aranżację i styl mebli czy starannie dobraną kolorystykę.

Aby osiągnąć założony cel: np. zwiększyć liczbę klientów, skutecznie wprowadzić markę na rynek czy wzmocnić jej pozycję, należy działać przede wszystkim spójnie. Budowa stoiska targowego powinna zatem ściśle pasować do strategii marketingowej firmy.

Aby osiągnąć pożądany efekt, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Podejmując taką współpracę, można liczyć na to, że powstanie stoisko targowe dopasowane do potrzeb, oczekiwań, celów ora planowanego budżetu.