Predykcyjne utrzymanie ruchu i sposoby minimalizowania awarii zakładu

Konkurencyjny charakter firm w dzisiejszych czasach wymaga wdrożenia bardziej nowoczesnych metod produkcji, od hali produkcyjnej po podejmowanie decyzji biznesowych na wysokim szczeblu. Kiedy konieczne jest szybkie podjęcie optymalnej decyzji w odpowiedzi na zbliżającą się awarię, człowiek nie jest w stanie przeanalizować wszystkich możliwych scenariuszy działania i ich wyników - co prowadzi do niedoskonałości rozwiązań. Podjęcie optymalnej decyzji wymaga przeanalizowania takich aspektów, jak koszty przestojów, straty w produkcji i kary wynikające z opóźnień w dostawach przy zastosowaniu tej metody.
Czym jest predykcyjne utrzymanie ruchu
Predykcyjne utrzymanie ruchu to najmłodsza koncepcja organizacji utrzymania ruchu w zakładach produkcyjnych. Zastępuje metody reaktywne, np. gdy wystąpi awaria lub uszkodzenie i następuje natychmiastowa reakcja na nie, klasycznym podejściem prewencyjnym opartym na wcześniej ustalonych przeglądach i naprawach. Popularność konserwacji predykcyjnej wynika głównie z wysokich kosztów usuwania skutków awarii, które są zwykle kilkakrotnie wyższe niż wydatki na działania prewencyjne.
Konserwacja predykcyjna i jej zalety
Konserwacja predykcyjna to proces, który pomaga zmniejszyć ryzyko awarii. Można go zastosować do każdego rodzaju maszyny i odbywa się to poprzez monitorowanie jej stanu i przewidywanie, kiedy się zepsuje. Wykonując konserwację predykcyjną, firmy były w stanie obniżyć koszty, zwiększyć wydajność i zmniejszyć ryzyko przestojów.
Korzyści z konserwacji predykcyjnej są dwojakie: pozwala firmom zaoszczędzić pieniądze, zmniejszając potrzebę kosztownych napraw, a także pomaga im zwiększyć produktywność.
Konserwacja predykcyjna to technika stosowana przez firmy w celu optymalizacji wykorzystania ich aktywów. Ta technika może być stosowana do dowolnego rodzaju aktywów i może mieć charakter predykcyjny lub nakazowy. Zaletą konserwacji predykcyjnej jest to, że może ona pomóc firmie zaoszczędzić pieniądze i czas, zwiększyć bezpieczeństwo pracowników i poprawić satysfakcję klientów.
Przewidywanie jest skuteczną metodą zapobiegania awariom i ich usuwania. Najlepszym sposobem przewidywania przyszłych awarii są ciągłe pomiary, analiza wartości z przeszłości, stanu obecnego i szacowanych stanów przyszłych. Pozwoli to zaplanować konserwację lub inne prace, które zminimalizują awarie, tak aby okresy między nimi były dłuższe. Przewidywanie jest bardziej skuteczne niż konserwacja zapobiegawcza, ponieważ umożliwia interwencję w odpowiednim czasie, kiedy metody zapobiegania są najprawdopodobniej skuteczne, zamiast czekania na całkowitą awarię i dopiero wtedy interweniowania, co może nie przynieść pożądanych rezultatów.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski