Lokalna firma w Krakowie – jak promować biznes za pomocą mediów społecznościowych?

Promowanie lokalnego biznesu i pozyskiwanie klientów na określonym obszarze geograficznym jest nieco łatwiejsze niż promocja na skalę ogólnokrajową. Jednak wciąż trzeba liczyć się z konkurencją i mieć świadomość, że bez dobrego marketingu nie da się osiągnąć sukcesu. Reklama lokalnej firmy może odbywać się na wiele różnych sposobów. Czy promocja w mediach społecznościowych jest jednym z nich? Podpowiadamy!

Dlaczego social media to wartościowy kanał marketingowy?

Portale społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy Tik Tok stały się w ostatnim czasie jednym z głównych kanałów marketingowych wielu firm. Wbrew pozorom użytkownicy tych serwisów to zarówno młodzież, jak i osoby starsze. To sprawia, że promocja firmy w social mediach może okazać się skutecznym rozwiązaniem dla niemal każdego rodzaju biznesu i charakteru działalności.

Obecnie z Facebooka korzysta ok. 20 milionów Polaków. Na tym portalu społecznościowym z pewnością znajdziesz wielu użytkowników, którzy będą zainteresowani usługami Twojej firmy. Musisz tylko dobrze wykorzystać potencjał serwisu. Warto wspomnieć, że w mediach społecznościowych możesz promować swój biznes zarówno za darmo, jak i wykorzystując płatne kampanie reklamowe.   

Social media dla lokalnego biznesu – jak prowadzić strategię? 

 Pierwszym i darmowym sposobem na promowanie lokalnego biznesu w social mediach jest prowadzenie profilu firmowego i zbierane zaangażowanej społeczności. Jak to robić? Najlepiej poznać swoją grupę docelową, a następnie dopasowywać działania i content do niej. 

Najważniejsze zasady prowadzenia profilu w social mediach: 

  • publikuj posty regularnie, 
  • poruszaj tematy interesujące i wartościowe dla docelowych odbiorców, 
  • zachęcaj do udostępniania, komentowania i innych interakcji z postami i profilem, 
  • organizuj konkursy, 
  • odpowiadaj na komentarze. 

Drugi sposób promowania lokalnej firmy w social mediach to płatne kampanie reklamowe w modelu PPC (płatność za kliknięcie). W systemie Facebook Ads możesz tworzyć reklamy i grupy reklam, które będą skierowane do konkretnych odbiorców np. ze względu na lokalizację, płeć, wiek, zainteresowania, status społeczny czy zachowania na stronie internetowej. Dzięki temu stworzysz reklamę, która będzie wyświetlała się wyłącznie mieszkańcom Krakowa. To natomiast pozwoli Ci zoptymalizować koszty – linków nie będą klikać osoby, które i tak nie byłyby zainteresowane usługą ze względu na lokalizację.

Social media takie jak Facebook mogą pomóc Ci też w pozyskiwaniu wartościowych linków, potrzebnych do pozycjonowania strony. 

Czy promocja w mediach społecznościowych wystarczy?

Social media to pełen potencjału kanał marketingowy, który daje ogromne możliwości i jest niezwykle skuteczny. To jednak nie oznacza, że nie musisz robić już nic więcej. Działania marketingowe mogą się wzajemnie wspierać i uzupełniać, dlatego nie warto ograniczać się do jednej strategii. Dla lokalnych biznesów podstawowym działaniem jest SEO lokalne, czyli zwiększenie widoczności na frazy kluczowe związane z miastem. Pozycjonowanie na Kraków pozwoli Ci zwiększyć widoczność strony w wynikach lokalnych, czyli precyzyjnie docierać do konsumentów, którzy ze względu na lokalizację mogą być zainteresowani usługami. Pamiętaj, że większość konsumentów zaczyna swój proces zakupowy od skierowania zapytania do wyszukiwarki internetowej, dlatego warto tam właśnie być.

Źródło grafiki: pixabay.com