UM Kraków: Wybory samorządowe już za niecałe trzy tygodnie

2 min czytania

W niedzielę, 21 października odbędą się wybory Prezydenta Miasta Krakowa, do Rady Miasta Krakowa, do Sejmiku Województwa małopolskiego, a 2 grudnia do Rad Dzielnic Miasta Krakowa. Aby wziąć udział w głosowaniu należy figurować w rejestrze wyborców Gminy Miejskiej Kraków.

W rejestrze wyborców ujęte są osoby zameldowane na pobyt stały na terenie Krakowa (wpisane z urzędu”) oraz osoby, które stale zamieszkują na terenie Miasta, nie mają jednak w nim zameldowania na pobyt stały takiego wpisu dokonuje się na pisemny wniosek osoby zainteresowanej. Wniosek o dopisanie do rejestru wyborców składa się w formie pisemnej w siedzibie urzędu właściwej dla miejsca stałego zamieszkania, od poniedziałku do piątku w godz. 7:40-18:00.

  • dla Dzielnic IVII (Śródmieście, Krowodrza): w Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych UMK, Al. Powstania Warszawskiego 10;
  • dla Dzielnic VIIIXIII (Podgórze): w Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych UMK, ul. Wielicka 28a;
  • dla Dzielnic XIVXVIII (Nowa Huta): W Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych UMK, os. Zgody 2.

Do wniosku należy załączyć :

  • kserokopię ważnego dokumentu potwierdzającego naszą tożsamość;
  • pisemną deklarację, w której podajemy informację o posiadanym obywatelstwie oraz adres stałego zamieszkania na terenie Krakowa;
  • dokumenty potwierdzające fakt stałego zamieszkania.

W przypadku braku dokumentów potwierdzających fakt zamieszkiwania pod adresem wpisania do rejestru lub wątpliwości co do tego faktu, pracownik urzędu może dokonać weryfikacji, czy spełniamy warunki stałego zamieszkiwania.

Wszelkie niezbędne formularze i szczegółowe informacje dotyczące wpisania do stałego rejestru wyborców dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa.

Autor: krystian