Prezydent Miasta Krakowa ogłosił otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na prowadzenie Miejskiego Centrum Informacji Społecznej, w latach 2018-2019 oferującego mieszkańcom kompleksową pomoc i wsparcie. Termin składania ofert upływa 2 stycznia 2018 r.

Kto poprowadzi Miejskie Centrum Informacji Społecznej?
Fot. Bogusław Świerzowski/kraków.pl

Organizacja wyłoniona w konkursie, poprowadzi centrum od 1 lutego 2018 r. do 31 grudnia 2019 r. - pięć dni w tygodniu, minimum osiem godzin, oraz jedną sobotę w miesiącu, minimum pięć godzin.

Miejskie Centrum Informacji Społecznej działa od 1 stycznia 2017 r. przy ul. Daszyńskiego 22. Ma za zadanie udzielanie bezpłatnych informacji o wszelkich formach pomocy dla krakowskich rodzin z dziećmi i dorosłymi osobami niepełnosprawnymi. Profesjonalni doradcy (psychologowie, prawnicy, doradcy zawodowi) przekazują mieszkańcom Krakowa aktualizowane na bieżąco dane o pomocy, zarówno z instytucji miejskich, jak i placówek prowadzonych przez organizacje pozarządowe oraz prywatne firmy. Przekazywane informacje dotyczą kwestii: opieki zdrowotnej, edukacji, transportu, pracy, dostępnych form wsparcia, a także dostępnych ofert kulturalnych i sportowych. Stworzono miejsce gdzie można porozmawiać o problemach rodziny, ustalić priorytety i znaleźć pomoc w rozwiązaniu, nierzadko trudnych kwestii, jakie napotykają w swoim życiu osoby z niepełnosprawnością.

Aktualnie Centrum na al. Daszyńskiego prowadzą Fundacja Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych i Fundacja Pomocy Rodzinom i Chorym na Mukowiscydozę Matio. Projekt finansuje Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa w ramach programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Lokal przy al. Daszyńskiego 22 jest w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych i wyposażony – szczegóły można uzyskać w Wydziale Spraw Społecznych UMK pod numerami telefonów 12 616 50 75, od poniedziałku do piątku, od 7.40 – 15.30.

Planowana wysokość środków na realizację zadania w roku 2018 i 2019 wyniesie 220 000 zł w 2018 roku i 220 000 w 2019 roku.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.bip.krakow.pl oraz w Wydziale Spraw Społecznych, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.40-15.30 w pok. 6 i 7.

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić nazwę i adres oferenta (lub wyraźną pieczęć firmową), nazwę konkursu oraz tytuł zadania, którego dotyczy oferta należy złożyć do 2 stycznia 2018 r. do godz. 15:00 wyłącznie w siedzibie Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa, ul. Stachowicza 18 pok. nr 6 lub 7.