Krakowscy nauczyciele szkoleni z terroryzmu i samoobrony w II LO Sobieskiego

2 min czytania
Krakowscy nauczyciele szkoleni z terroryzmu i samoobrony w II LO Sobieskiego


Policjant z krakowskiej komendy przeszkolił nauczycieli II LO im. Króla Jana III Sobieskiego z zasad postępowania przy zagrożeniach terrorystycznych i pokazał praktyczne techniki samoobrony — szkolenie odbyło się 26 sierpnia i powstało po serii aktów agresji, które wstrząsnęły środowiskami akademickimi.

  • W Krakowie policja szkoli nauczycieli II LO – dowiedz się, co pokazano
  • Praktyka i teoria krok po kroku - jakie umiejętności zdobyli pedagodzy

W Krakowie policja szkoli nauczycieli II LO – dowiedz się, co pokazano

26 sierpnia funkcjonariusz z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Krakowie poprowadził w siedzibie II Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie cykl zajęć zatytułowanych „Terroryzm - zagrożenie XXI wieku”. Szkolenie powstało w reakcji na wcześniejsze zdarzenia agresji, m.in. na terenie Uniwersytetu Warszawskiego, które skłoniły policję do zwiększenia działań edukacyjnych skierowanych do środowiska oświatowego.

Praktyka i teoria krok po kroku - jakie umiejętności zdobyli pedagodzy

Spotkanie podzielono na dwie części. W części teoretycznej prowadzący przedstawił zagadnienia związane z terroryzmem oraz omówił szczegółowe algorytmy postępowania w sytuacjach niebezpiecznych. Nauczyciele dowiedzieli się m.in. jak postępować po znalezieniu podejrzanego ładunku wybuchowego na terenie szkoły oraz jakie kroki podjąć w chwili wtargnięcia uzbrojonego napastnika do placówki oświatowej.

Drugą część stanowił instruktaż praktyczny. Policjant zaprezentował podstawowe techniki samoobrony oraz prawidłowe reakcje przy zagrożeniu, dając gronu pedagogicznemu krótkie, ale konkretne wskazówki pozwalające przygotować się do realnych sytuacji kryzysowych.

Szkolenie zorganizowane przez Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Krakowie ma na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa w szkołach poprzez wyposażenie nauczycieli zarówno w wiedzę procedur, jak i w umiejętności praktyczne. To przykład, jak służby lokalne przekładają doświadczenia z innych wydarzeń na działania prewencyjne w krakowskich placówkach oświatowych.

Na podstawie: Policja Kraków

Autor: krystian