Małopolski Urząd Marszałkowski zaprasza na Forum Edukacyjne o dwujęzyczności przedszkolaków
Odkrywanie nowych języków od przedszkola – przyszłościowe podejście do edukacji w Małopolsce

22 maja 2024 roku Małopolskie Centrum Nauki Cogiteon w Krakowie stanie się miejscem, gdzie eksperci i edukatorzy będą dzielić się wiedzą na temat dwujęzyczności w wychowaniu przedszkolnym. Wydarzenie to, skupiające się na metodach i korzyściach płynących z wczesnej edukacji językowej, zapowiada się jako kluczowe dla przyszłości edukacyjnej najmłodszych mieszkańców regionu.

  1. Start Forum o godzinie 10:00 – moment na zarejestrowanie się i przywitanie.
  2. Specjalistyczne panele dyskusyjne o dwujęzyczności od 11:15 do 12:45.
  3. Prezentacja możliwości wsparcia finansowego dla przedszkoli – szczegóły dotyczące funduszy europejskich.
  4. Podsumowanie i sesja Q&A z ekspertami zakończy spotkanie o 14:00.

Wczesna nauka języków obcych może wydawać się ambitnym projektem, ale badania pokazują, że dzieci w wieku przedszkolnym są wyjątkowo chłonne na nowe słownictwo i struktury językowe. Co więcej, zdobywają umiejętności lingwistyczne w sposób, który dorosłym mogłoby się tylko śnić – bez akcentu i z naturalną łatwością. Forum Edukacyjne w Krakowie ma na celu nie tylko podkreślenie tych faktów, ale również przedstawienie, jak system edukacji może wspierać takie inicjatywy.

W ramach wydarzenia omówione zostaną także kwestie dotyczące finansowania innowacyjnych projektów edukacyjnych. Dzięki funduszom europejskim, przedszkola w Małopolsce mają szansę na wprowadzenie lub rozwijanie programów dwujęzycznych, co stanowi nie tylko odpowiedź na rosnące wymagania globalizującego się świata, ale również inwestycję w lepszą przyszłość naszych dzieci.

Zaproszenie do udziału w Forum kierowane jest do wszystkich dyrektorów i przedstawicieli przedszkoli, zarówno publicznych, jak i niepublicznych. To doskonała okazja do zdobycia wiedzy o nowoczesnych metodach nauczania oraz o możliwościach wsparcia, które oferuje region i Unia Europejska.

Spotkanie to nie tylko szansa na rozwój profesjonalny, ale także moment, by zainspirować się i zacząć myśleć o edukacji językowej jako o nieodłącznym elemencie wczesnej edukacji w Małopolsce.


Według informacji z: Małopolski Urząd Marszałkowski