ZDMK wstrzymał przygotowania do budowy lewoskrętu na Alejach Trzech Wieszczów

W Krakowie zatrzymano prace nad lewoskrętem z al. Słowackiego w ul. Mazowiecką. Decyzja ZDMK to efekt szerszych planów komunikacyjnych miasta i protestów mieszkańców, dla których ważny był pas zieleni między jezdniami. Teraz projekt czeka na wyniki koncepcji innych miejskich jednostek.
- Aleje Trzech Wieszczów w oczekiwaniu na decyzje projektowe
- Jak decyzja Zarządu Dróg Miasta Krakowa wpływa na plany Krakowa
Aleje Trzech Wieszczów w oczekiwaniu na decyzje projektowe
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o wstrzymaniu przygotowań do budowy lewoskrętu z al. Słowackiego w ul. Mazowiecką. W praktyce oznacza to, że prace planistyczne zostały zawieszone do czasu rozstrzygnięć w innych miejskich opracowaniach. W uzasadnieniu wskazano, że w perspektywie najbliższych lat rola Alej jako głównej osi samochodowej będzie maleć, m.in. w związku z planami budowy Trasy Pychowickiej, Trasy Zwierzynieckiej i metra.
Mieszkańcy, z którymi prowadzone były konsultacje dotyczące przyszłości tej części miasta, wyrażali obawy wobec pierwotnej koncepcji. Głównymi zastrzeżeniami była przewidywana wycinka drzew oraz zawężenie środkowego pasa zieleni rozdzielającego jezdnie Alej Trzech Wieszczów. To właśnie te emocje i argumenty środowiskowe znalazły odzwierciedlenie w decyzji o wstrzymaniu dalszych działań.
Jak decyzja Zarządu Dróg Miasta Krakowa wpływa na plany Krakowa
W komunikacie ZDMK podkreślono, że zaproponowane wcześniej rozwiązanie mogłoby krótkoterminowo poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu wokół skrzyżowania, ale w dłuższej perspektywie mogłoby stać się nieadekwatne i wymagać przebudowy lub likwidacji. Wstrzymanie prac ma zapobiec dublowaniu wydatków oraz pozwolić na zachowanie spójności przyszłej przebudowy alei.
Do sprawy odniósł się na swoim profilu w mediach społecznościowych prezydent Aleksander Miszalski, informując o podjętej decyzji. Dalsze kroki będą zależne od efektów prac koncepcyjnych i projektowych realizowanych przez inne jednostki miejskie, które mogą wpłynąć na ostateczny kształt tej inwestycji.
na podstawie: UM Kraków.
Autor: krystian