UM Kraków: Karta Krakowska jeszcze sprawniej!
Odpowiadając na sugestie mieszkańców, wprowadzone zostały zmiany w dostarczaniu Karty Krakowskiej. Termin dostarczania przesyłek z Kartą Krakowską przez kurierów urzędowych nie powinien przekroczyć 7 dni. Urzędowi kurierzy od momentu odebrania przesyłki będą podejmowali próbę trzykrotnego jej doręczenia dzień po dniu.
Fot. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie
Za każdym razem, kiedy kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, będzie zostawiał awizo. Znajdzie się tam informacja, kiedy została podjęta próba pozostawienia przesyłki i kiedy kurier pojawi się po raz kolejny. Po trzeciej, nieudanej próbie doręczenia przesyłki, trafia ona do punktu sprzedaży biletów przy ul. Podwale 3/5. Dodatkowo informacje o tym, czy karta już tam jest, można uzyskać pod numerem infolinii: 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00.
Zobacz wzory awizo [ pdf]
Przypominamy, że urzędowi kurierzy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 15.3020.00 oraz w soboty od 8.0020.00.
Dodatkowo karty, które są przedmiotem reklamacji, będą wysyłane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Krakowie za pośrednictwem Poczty Polskiej priorytetowym listem poleconym. Wydawanie Kart Krakowskich to przedsięwzięcie o dużej skali, w związku z czym odpowiednia procedura zakłada do 30 dni na weryfikację wniosku i dodatkowo czas potrzebny na dostarczenie karty. Opcja dostarczenia za pośrednictwem kuriera ze względu na wydłużoną ścieżkę dystrybucji (z MPK karty przekazywane są do urzędu, gdzie następuje przekazanie ich kurierowi). Składając wniosek warto jednak pamiętać o tych terminach i czasie potrzebnym na weryfikację wniosku, przygotowanie karty oraz jej dostarczenie zwłaszcza teraz, kiedy codziennie składanych jest niemal tysiąc nowych wniosków.
Lajkonik na Karcie status na bilecie
Do dziś (21.08.2018) złożono prawie 84 000 wniosków o przystąpienie do programu Karta Krakowska. 39 725 wniosków zostało złożonych w formie elektronicznej, a pozostała liczba to wnioski w formie papierowej. Sporo osób wybrało zapisanie uprawnień na dotychczas posiadanych nośnikach, takich jak: Krakowska Karta Miejska, Krakowska Karta Rodzinna, Małopolska Karta Aglomeracyjna lub legitymacje studenckie.
Na krakowian czeka aż 30 punktów, w których mogą złożyć wniosek o wydanie Karty Krakowskiej, są to np. biblioteki, domy kultury, centra handlowe, a także punkty sprzedaży biletów okresowych.
Lista punktów: https://www.kk.krakow.pl/punkty-obslugi-karty
Niezmiennie najszybszym i najwygodniejszym sposobem złożenia wniosku o Kartę Krakowską jest rejestracja oraz założenie konta na stronie www.kk.krakow.pl. Bardzo ważne jest w tym procesie prawidłowe wpisanie danych, m.in. adresu mailowego. Wpisanie błędnego adresu mailowego spowoduje, że osoba nie dokończy rejestracji, bo nie dotrze do niej link aktywacyjny. Składając wniosek decydujemy również o sposobie odbioru nowej Karty Krakowskiej.
Dla kogo Karta?
Do korzystania z Karty Krakowskiej uprawnione są osoby spełniające co najmniej jeden z poniższych warunków:
są zameldowane na pobyt stały na terenie Krakowa,
rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Krakowa ze wskazaniem Krakowa jako miejsca swego zamieszkania, bez względu na to czy osoby te osiągają dochód.
Do korzystania z Karty Krakowskiej uprawnione są także dzieci osób, o których mowa powyżej, w wieku do 18. roku życia.
Pisz, dzwoń, sprawdzaj!
Niezbędne informacje na temat programu Karta Krakowska można uzyskać pod numerem infolinii: 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00, a także pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Autor: krystian