Kraków startuje z nową kampanią promocyjną „Wyzwolona_1918”. Niedługo na ulicach miasta zobaczymy plakaty nawiązujące do obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

„Wyzwolona_1918” - nowa kampania promocyjna Krakowa
Fot. Wydział Promocji i Turystyki UMK

Kampania ma na celu uświadomić mieszkańcom jak ważną rolę odegrał Kraków w odzyskaniu niepodległości przez Polskę. Plakaty mają nawiązywać do radosnego stylu świętowania. Na potrzeby kampanii miasto stworzyło coś więcej niż sam layout czy koncepcje graficzną. Powstał cały system Identyfikacji Wizualnej Kampanii wraz z tzw. „manualem”.

Główną bohaterką i narratorką kampanii jest „Wyzwolona_1918”. To personifikacja Polski – kobieta młoda, wyzwolona i energiczna, symbol nadziei i wolności. Wyzwoloną obserwujemy w dniu jej setnej rocznicy urodzin, stąd też główne hasło kampanii „Wyzwolona_1918”. Forma hasła nawiązuje do nicków, jakimi posługują się użytkownicy mediów społecznościowych.

Kampania opiera się na czterech hasłach: „Zapraszam na moje setne urodziny”, „Przyjechałam-zostałam”, „To była zabawa” oraz „Poznałem ją 100 lat temu w Krakowie”. Hasła nawiązują do koncepcji „story tellingu”, czyli używania formy opowieści do budowania więzi pomiędzy przekazem miasta, a odbiorcą.

Dla poszczególnych wydarzeń (kultura, turystyka i rekreacja, nauka czy historia) wybrano konkretne kolory, tworząc kod kolorystyczny. Kampania planowana jest w dwóch turach: wiosennej i jesiennej.