Nowy ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Walgierza Wdałego - jak zmieni się okolica

2 min czytania
Nowy ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Walgierza Wdałego - jak zmieni się okolica

W Krakowie planowana jest budowa ścieżki, która ma zmienić sposób poruszania się w rejonie Wzgórza Grodzisko. Na wąskiej, zielonej przestrzeni pojawi się asfaltowa trasa dla pieszych i rowerów — projekt ma ułatwić połączenie z istniejącą siecią rowerową i poprawić komfort codziennych dojazdów. Mieszkańcy mogą teraz zapoznać się z dokumentacją przygotowaną przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

  • Projekt i podstawowe parametry trasy przy ul. Walgierza Wdałego
  • Co to oznacza dla poruszania się po Krakowie

Projekt i podstawowe parametry trasy przy ul. Walgierza Wdałego

Miasto zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej dla nowego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Walgierza Wdałego, w rejonie Wzgórza Grodzisko. W projekcie przewidziano trasę o długości około 650 metrów i szerokości 3 metrów, zaplanowaną tak, by łączyła się z już istniejącą infrastrukturą rowerową. Nawierzchnię zaprojektowano z betonu asfaltowego, a rozwiązania wysokościowe mają być dopasowane do rzeźby terenu – to ma zapewnić wygodę i bezpieczeństwo użytkowników.

Dokumentacja obejmuje m.in. plany sytuacyjne, przekroje konstrukcyjne oraz opis techniczny i została udostępniona przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Co to oznacza dla poruszania się po Krakowie

Realizacja tej inwestycji powinna ułatwić krótkie dojazdy rowerowe i piesze w okolicy wzgórza, zmniejszając potrzeby korzystania z samochodu na krótkich dystansach. Połączenie z istniejącą siecią pozwoli na bardziej spójną trasę dla rowerzystów — zarówno tych rekreacyjnych, jak i dojeżdżających do pracy czy szkoły. Dostosowanie ścieżki do ukształtowania terenu ma też wpływ na dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością.

Z perspektywy użytkownika warto zwrócić uwagę na kilka praktycznych kwestii: istotne będą właściwe przejścia dla pieszych w miejscach kolizji z drogami dojazdowymi, oświetlenie ciągu oraz jego utrzymanie zimą. Te elementy wpłyną na rzeczywisty komfort korzystania z trasy, nawet jeśli sama nawierzchnia i szerokość są już zaplanowane.

na podstawie: Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Autor: krystian