Ulice przy cmentarzu Rakowickim znów przejezdne po przebudowie

2 min czytania
Ulice przy cmentarzu Rakowickim znów przejezdne po przebudowie

Po kilku miesiącach prac wokół ul. Wita Stwosza i ul. Żelaznej mieszkańcy zauważą zmianę w układzie dróg i chodników — budowa nowego odcinka, remonty instalacji i porządkowanie terenu zakończyły się, a fragmenty przy murze cmentarza zostały uporządkowane. Prace realizował deweloper we współpracy z miastem, a inwestycja ma poprawić dojazd w rejonie archiwum i muzeum.

  • Przebudowa ul. Wita Stwosza i ul. Żelaznej — co wykonano
  • Zmiany w ruchu i odbiory robót w Krakowie

Przebudowa ul. Wita Stwosza i ul. Żelaznej — co wykonano

Roboty rozpoczęły się 9 lipca 2025 r. i obejmowały budowę nowego odcinka drogi łączącego skrzyżowanie ul. Wita Stwosza z ul. Kątową przez ul. Żelazną wzdłuż muru cmentarza Rakowickiego, aż do połączenia z planowanym rondem przy Muzeum AK. W ramach inwestycji wykonano też:

  • przebudowę fragmentów ul. Kątowej i ul. Wita Stwosza oraz modernizację instalacji: wodociągowej, kanalizacyjnej, elektrycznej, teletechnicznej i technologicznej;
  • budowę nowych chodników i drogi rowerowej z wyraźnym oddzieleniem ciągów pieszych i rowerowych;
  • wykonanie miejsc postojowych, w tym stanowisk dla osób z niepełnosprawnościami;
  • przebudowę wyniesionego przejazdu w miejscu przecięcia ul. Wita Stwosza z projektowaną drogą.

Zmiany w ruchu i odbiory robót w Krakowie

W toku robót w sierpniu wprowadzono czasowe zamknięcia: od 21 sierpnia 2025 r. prawoskręt z ul. Wita Stwosza w ul. Kątową był ograniczony, a od 1 września 2025 r. całkowicie zamknięty dla samochodów z wyznaczonym objazdem przez ul. Żelazną. Przez część prac piesi korzystali z wydzielonego pasa chodnika lub dojść poprowadzonych przez ul. Żelazną (brak bezpośredniego przejścia z ul. Wjazd w ul. Kątową).

W aktualizacji z 12 listopada 2025 r. Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował, że roboty terenowe zostały zakończone w całości, trwają prace odbiorowe i porządkowanie terenu, a ulice są już w pełni przejezdne. Planowane wcześniej zakończenie inwestycji przewidywano na połowę listopada 2025 r.

Realizacja ma usprawnić dojazd do instytucji w rejonie, m.in. Archiwum Narodowego i Muzeum AK, poprawić przepustowość i bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów oraz uporządkować parkowanie i estetykę przestrzeni publicznej.

na podstawie: Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Autor: krystian