W Michałowicach zabetonowano płytę pomostu nowego mostu nad Dłubnią

Podczas prac budowlanych w Michałowicach powstała kolejna widoczna część obiektu — zabetonowana płyta pomostu. To istotny etap inwestycji, która zmienia układ komunikacyjny w rejonie i wymagała dużego zaangażowania sprzętu i materiałów. Mieszkańcy korzystają z tymczasowej kładki, a samochody poruszają się objazdami.
- Postępy na budowie w Michałowicach
- Co zmieni się nad Dłubnią i jak wyglądają zabezpieczenia
- Organizacja robót i finansowanie
Postępy na budowie w Michałowicach
W trakcie prac przy nowym moście nad rzeką Dłubnią wykonawca zabetonował już podpory, a w dniu 7 listopada 2025 r. przeprowadzono betonowanie płyty pomostu. Do wykonania tych elementów użyto około 56 t zbrojenia i 282 m3 betonu. Nowa przeprawa będzie miała 17,9 m długości i 12,3 m szerokości; po jednej stronie znajdzie się chodnik o szerokości 3,0 m, po drugiej chodnik techniczny szeroki 1,1 m.
Co zmieni się nad Dłubnią i jak wyglądają zabezpieczenia
Brzegi koryta zostaną umocnione narzutem kamiennym, a fragmenty skarp wyłożone będą brukowcem kamiennym. Po zakończeniu robót nasypy zostaną obsiane mieszanką traw, by przywrócić zielony charakter brzegu rzeki.
Organizacja robót i finansowanie
Umowę z wykonawcą podpisano 15 lipca 2024 r., a prace ruszyły po zamknięciu przejazdu w ciągu DP2155K 18 sierpnia 2025 r.. Ruch pieszy odbywa się po tymczasowej kładce, natomiast pojazdy korzystają z wyznaczonych objazdów. Całkowity koszt inwestycji to 3 905 000 zł, z czego 1 200 000 zł pokryje Gmina Michałowice, a 2 705 000 zł Powiat Krakowski.
na podstawie: Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego.
Autor: krystian

