Pięć uczennic z Krakowa rozpoczyna pracę nad zadaniem inżynierskim z ABB

2 min czytania
Pięć uczennic z Krakowa rozpoczyna pracę nad zadaniem inżynierskim z ABB

W jednej z krakowskich szkół pojawiły się pierwsze odpowiedzi na pytanie, jak zachęcić dziewczęta do inżynierii. Pięć ósmoklasistek właśnie weszło do programu łączącego szkołę z przemysłem — będą pracować z inżynierami i naukowcami z ABB nad realnym wyzwaniem badawczym. To nie tylko nauka przedmiotów ścisłych, ale też trening w planowaniu eksperymentu i wyciąganiu wniosków.

  • Projekt Inżynierki pilnie poszukiwane łączy szkołę i przemysł
  • Współpraca z Korporacyjnym Centrum Technologicznym ABB i organizacja w Krakowie

Projekt Inżynierki pilnie poszukiwane łączy szkołę i przemysł

Do czwartej edycji projektu Inżynierki pilnie poszukiwane zakwalifikowało się pięć zwyciężczyń rywalizacji. Jury oceniało 30‑sekundowe nagrania, w których kandydatki opowiadały o swoich planach zawodowych i motywacjach. W efekcie do programu weszły:

  • Hanna Baczkowska (Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 151)
  • Mila Czarnota (Kolegium Europejskie Europejska Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Krakowie)
  • Katarzyna Jakóbik (Szkoła Podstawowa nr 113)
  • Helena Kita (Szkoła Podstawowa nr 110)
  • Julia Wróblewska (Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144)

Dziewczęta zostały wybrane nie tylko za umiejętności matematyczne, ale też za ciekawość, wyobraźnię i chęć pracy w zespole. W roli mentorów wystąpią doświadczeni specjaliści, którzy pomogą przekształcić pomysły w realne rozwiązania techniczne.

Współpraca z Korporacyjnym Centrum Technologicznym ABB i organizacja w Krakowie

W projekcie partnerem merytorycznym jest Korporacyjne Centrum Technologiczne ABB, międzynarodowy koncern z siedzibą główną w Zurychu. Organizacją przedsięwzięcia zajmuje się Poradnia Psychologiczno‑Pedagogiczna nr 2 w Krakowie. Od września do grudnia uczestniczki będą się spotykać z inżynierami — najpierw zbiorą wiedzę i postawią hipotezy, potem zaplanują i przeprowadzą eksperymenty, a na koniec przeanalizują wyniki i wyciągną wnioski.

Takie warsztaty mają dwa cele: pokazać praktyczne zastosowania nauk ścisłych oraz rozwijać logiczne i krytyczne myślenie młodych osób. Połączenie zewnętrznego doświadczenia inżynierów z energią i świeżością uczennic ma szansę zaowocować nieoczekiwanymi pomysłami i nowymi umiejętnościami po obu stronach.

na podstawie: Urząd Miasta w Krakowie.

Autor: krystian