Poznaj proces pozycjonowania stron od kuchni. Zobacz, na czym polega nowoczesne SEO!

Taka wiedza pomoże Ci w podjęciu wielu biznesowych decyzji w przyszłości. Prawdopodobnie każdy, kto prowadzi swoją firmę i ma poświęconą jej witrynę www, chciałby widzieć ją jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nic nie daje większej gwarancji zainteresowania klientów, niż stabilne TOP 3 w Google na dobrze dopasowane frazy sprzedażowe. Jednak nie da się tego osiągnąć z dnia na dzień. Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB tłumaczą, że ich praca to proces rozłożony w czasie, który trzeba drobiazgowo rozplanować.

Pozycjonowanie stron w Google zawsze rozpoczyna się od drobiazgowego audytu i doboru słów kluczowych

Każda witryna internetowa zaczyna z nieco innego pułapu. W pierwszej kolejności trzeba wyłapać wszelkie mankamenty, wdrożyć działania naprawcze, a następnie systematycznie poprawiać jakość optymalizowanej strony. W trakcie audytu SEO weryfikuje się między innymi:

  • adresy URL

  • przekierowania

  • błędy na stronie

  • ew. duplikację treści

  • ukrytą zawartość

  • dane meta

  • linki wewnętrzne

Następnie trzeba wybrać odpowiedni zestaw słów kluczowych. To, jakie frazy mają największy potencjał sprzedażowy w Google zdecyduje o tym, w jakim kierunku potoczy się proces pozycjonowania stron – zapytania wpisywane przez klientów najczęściej niekoniecznie będą dobrym wyborem. Jeżeli na pewne frazy jest duża konkurencja, warto poszukać niewykorzystanej niszy.

Małe, lokalne firmy są praktycznie bez szans w starciu z wielkimi korporacjami, gdyż mają nieporównywalnie mniejsze budżety na marketing w internecie. Dlatego powinny skoncentrować się na pozycjonowaniu lokalnym, frazach zawierających nazwy konkretnych miejscowości, dzielnic itd. Krótkie, ogólne zapytania wpisywane są wszędzie w podobny sposób, ale Google dopasowuje wyniki do użytkownika – między innymi do rozpoznanej lokalizacji.

Źródło: Afterweb

Przerwanie procesu pozycjonowania będzie podaniem pomocnej dłoni dla biznesowej konkurencji

Specjaliści SEO z AFTERWEB wielokrotnie powtarzają, że po osiągnięciu zakładanych celów nie wolno osiąść na laurach. Raz zdobyte pozycje wcale nie są dane na zawsze – o miejsca na pierwszej stronie wyników Google oraz TOP 3 rankingów trwa nieustanna rywalizacja. Ten, kto odpuści choć na chwilę, może zostać szybko dogoniony i przegoniony. Chcąc umocnić się na czołowych pozycjach, należy:

  • pozyskiwać kolejne linki, dbając o zróżnicowanie ich profilu

  • regularnie publikować nowy, wartościowy content

  • odświeżać stare publikacje, dodając zaktualizowane informacje

  • poprawiać techniczną optymalizację całego serwisu

  • wdrażać nowe wytyczne Google dla webmasterów

Doskonale widać, że pozycjonowanie stron to złożony, wieloetapowy proces. De facto nie ma on końca – zawsze znajdzie się coś do poprawy, aspekt który można wykonać lepiej od konkurencji. Teoretycznie budżet wystarczający do podtrzymania wyników powinien być mniejszy od wydatków koniecznych, by przebić się ze stroną internetową do TOP 10 wyszukiwarki. Aczkolwiek SEOwcy sugerują przeznaczyć ewentualną nadwyżkę na pozycjonowanie kolejnej partii słów kluczowych.