Profesjonalne prowadzenie imprez okolicznościowych? Bez konferansjera będzie trudno!

3 min czytania
Profesjonalne prowadzenie imprez okolicznościowych? Bez konferansjera będzie trudno!

Profesjonalne prowadzenie imprez okolicznościowych? Bez konferansjera będzie trudno!

Profesjonalny konferansjer na imprezy firmowe to niezwykle ceniona osoba, która wręcz może zaważyć na tym, czy odbiór danego wydarzenia będzie pozytywny i przyczyni się do budowania dobrego PR-u firmy lub instytucji. Czym kierować się przy wyborze takiej osoby? Jak wygląda prowadzenie eventów od kuchni? Sprawdźmy!

Organizacja imprez okolicznościowych — dlaczego nie opłaca się rezygnować z usług konferansjera?

Zorganizowanie dużego, branżowego wydarzenia, to zadanie, do którego trzeba podejść w sposób niezwykle kompleksowy. Zwłaszcza teraz, w erze pandemii, trzeba podejmować wiele trudnych decyzji. Lepiej zdecydować się na event online, czy jednak wynająć salę i wysłać do gości zaproszenia? To tylko niektóre decyzje, przed którymi stanie organizator.

Bez względu na to, jaką formę wybierzemy, musimy mieć pewność, że konferansjer, który w pewnym sensie będzie twarzą całego wydarzenia, da z siebie wszystko i poprowadzi spotkanie w taki sposób, by jednocześnie spełniało one założone cele firmy (na przykład dotyczące komunikacji wizerunkowej, brandu itp.), ale było też atrakcyjne dla odbiorców. Zarówno wtedy, gdy będą oni śledzić kolejne prelekcje z ekranu monitora, jak i w sytuacji, gdy widownia będzie obserwować wydarzenia na scenie z odległości kilkunastu metrów.

Zawodowy konferansjer do wynajęcia Maciej Kautz, zwraca uwagę na to, że praca, jaką trzeba wykonać, zaczyna się na długo przed wyjściem na scenę podczas eventu:

-jeszcze przed organizacją wydarzenia trzeba przeprowadzić gruntowny research: zdobyć jak najwięcej informacji o zleceniodawcy, jego firmie, historii, stylu zarządzania, produktach, ale i o konkurencji. Materiały wideo i wywiady to idealny sposób na to, by zapoznać się ze stylem wypowiadania się prezesa ważnej firmy, zanim mamy zaszczyt przywitać go na scenie — mówi Kautz.

W jaki sposób konferansjer powinien poprowadzić wydarzenie?

Nie istnieje jedna, uniwersalna metoda. Zawodowcy wiedzą, że każda firma ma zupełnie inne preferencje. Inaczej będzie wyglądał event organizowany przez ceniony na rynku bank, a inaczej przez podmiot, który działa w sektorze marketingu czy analizy danych. Dobry konferansjer zdaje sobie z tego sprawę, dlatego strategia dotycząca komunikacji zawsze jest elastyczna.

Mimo szeregu różnic można jednak znaleźć kilka elementów wspólnych: kontakt z publicznością, wchodzenie w interakcje z prelegentami. Już sama forma tytułowania i zapowiadania kolejnych osób pozwala ocenić, czy mamy do czynienia z zawodowcem. Profesjonaliści wiedzą, że nudne, pełne komplementów i tytułowania kolejnych mówców zajawki raczej nie sprawdzają się zbyt dobrze. Zapowiedzi powinny być zwięzłe, precyzyjne i zaserwowane w atrakcyjny dla gości sposób.

Co zrobić, gdy podczas eventu coś pójdzie nie tak?

To kolejna sytuacja, kiedy doświadczony konferansjer jest na wagę złota. Profesjonaliści wiedzą, że bardzo ważna jest współpraca i ciągły kontakt z event managerem. Wystarczy, że taka osoba w porę przekaże, że pojawiły się nieoczekiwane problemy techniczne. Właśnie wtedy osoba przebywająca na scenie szyje, czyli daje reżyserce dodatkowy czas na ponowne połączenie się przez sieć z kolejnym mówcą lub na zmianę kolejności wystąpień.

Jednak aby szyć, trzeba wcześniej dysponować konkretną wiedzą o firmie lub sektorze rynku, w jakim ta działa. Jeśli jest to na przykład podmiot, który działa w branży bankowej, to można nawiązać do aktualnej sytuacji na rynku stóp procentowych, oferty instytucji, czy statystyk dotyczących zadowolenia konsumentów. Jednak to wymaga wiedzy i czasu na research, czyli dwóch elementów, które wyróżniają tylko najlepsze osoby, które zajmują się prowadzeniem imprez.

Autor: Materiał partnera

faktykrakowa_kf