Chcesz zadzwonić do urzędu? Przeciążone linie uniemożliwiają kontakt
Jak podaję Ministerstwo Zdrowia, na dzień dzisiejszy mamy w Małopolsce potwierdzone 6 przypadków zarażeń koronawirusem, 715 osób jest objęte kwarantanną, 763 nadzorem epidemiologicznym. Pomimo, że rząd informuje nas cały czas o tym, że panuje nad sytuacją, to okazuje się że kolejne ograniczenia dają się we znaki również przedsiębiorcom. Urzędy w momencie ogłoszenia kwarantanny całkowicie ograniczyły kontakt z petentem, pozostawiając go na łaskę infolinii i kontaktu internetowego, który jak się okazuję nie działa poprawnie, wręcz nie działa w ogóle. Nikt nie pomyślał o tym, że systemy które poprawnie działały jeszcze dwa tygodnie temu, nagle nie spełnią zakładanej funkcji. Tarcza antykryzysowa? Na dzień dzisiejszy tarcza stoi między obywatelem a przedsiębiorcą.
Sprawa dotyczy między innymi Urzędu Skarbowego Kraków - Prądnik, gdzie absolutnie nie ma możliwości dodzwonienia się do pracownika, w celu załatwienia swojej sprawy. Urząd wstępnie planuje izolację pracowników do 27 marca oraz zachęca do kontaktu zdalnego, podając numery telefonów dla konkretnej sprawy. Jak się okazuje, linia telefoniczna albo jest zajęta, albo połączenie jest odrzucane. Po nieudanej próbie kontaktu telefonicznego, ratunku można szukać na stronie internetowej urzędu. Tam jednak otrzymujemy taką informację:
W wyniku wzmożonego ruchu telekomunikacyjnego polegającego głównie na odsyłaniu przez wiele instytucji swoich pracowników do pracy zdalnej - w oparciu o telefon komórkowy, mogą wystąpić problemy z połączeniami realizowanymi z telefonów komórkowych do Izby Administracji Skarbowej w Krakowie oraz małopolskich urzędów skarbowych.
Na stronie możemy się dowiedzieć również, że operatorzy mają przeciążone łącza, co jest bezpośrednim powodem braku połączenia. Urząd zaleca w takiej sytuacji kontakt z operatorem, który inicjuje połączenie.
Chcąc załatwić sprawę pozostaje jedynie kontakt e-mail oraz skrzynka e-PUAP.
Autor: wiola