Czy wiesz jak odpowiadać na oferty pracy?

Trafiając na ciekawą ofertę pracy, warto poświęcić dłuższą chwilę na zastanowienie się, jak zwrócić na siebie uwagę rekrutera. Sprawdź 5 wskazówek, które pomogą Ci podczas zgłaszania swojej kandydatury na wymarzone stanowisko pracy.

Oferty pracy - gdzie szukać?

Obecnie najszybszą opcją szukania ofert o pracę jest internet. Na serwisach internetowych, takich jak Aplikuj.pl znajdziemy różnego rodzaju ogłoszenia dostępne w większości miast w Polsce. Na stronie głównej udostępniona jest wyszukiwarka, w której podajemy zawód oraz miejscowość, jaka nas interesuje. Poszukując oferty pracy z Krakowa, każdego dnia dodawane są nowe ogłoszenia związane z wieloma branżami. Co więcej, na stronie znajdziemy również porady, cennik oraz kreator CV, dzięki któremu mamy możliwość w szybki sposób stworzenia dokumentu niezbędnego o zaaplikowanie na dane stanowisko. Znajdź wymarzoną ofertę pracy i aplikuj!

3 podstawowe wskazówki - jak odpowiadać na oferty pracy?

Aplikując na wybrane stanowisko pracy, należy wcześniej odpowiednio się przygotować. Warto przed każdym wysłaniem CV oraz listu motywacyjnego lekko je przerobić, aby wpasowało się do wymagań, jakie stawiane są potencjalnemu pracownikowi na proponowane stanowisko pracy. Dzięki temu będziemy mieli większą szansę na odpowiedź ze strony rekrutera. Podczas zgłaszania swojej kandydatury na zamieszczoną ofertę pracy, należy wysyłać tylko i wyłącznie takie dokumenty, o które prosi pracodawca. Wszystkie dyplomy i świadectwa pracy przekazywane są dopiero w kolejnych etapach rekrutacji. Podczas wysyłania dokumentów należy również pamiętać o podaniu najważniejszych informacji m.in. miejsca zamieszkania, adresu e-mail, czy numeru telefonu. Profesjonalnie wygląda skrzynka mailowa, która w nazwie będzie posiadała nasze imię i nazwisko. Również nazwy dokumentów podpisujemy imieniem i nazwiskiem, dodając np. CV lub LM, czyli znane skróty od curriculum vitae oraz listu motywacyjnego.

Chcesz dowiedzieć się, jakie obecnie są najbardziej opłacalne branże w Polsce? Koniecznie zapoznaj się z artykułem: Wszystkie podstawy, które musisz znać poszukując ofert pracy w Krakowie.

Załączniki w wiadomości - dodatkowe 2 wskazówki

Podstawowymi załącznikami, jakie mogą być wymagane podczas składania naszej kandydatury na dane stanowisko pracy, jest CV. Czasami również rekruter może poprosić od nas podesłania listu motywacyjnego. W CV należy uwzględnić kilka ważnych informacji, m.in. konieczne jest podanie wykształcenia oraz dotychczasowego doświadczenia. Dodatkowo, często pracodawcy podają klauzulę dotyczącą wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w rekrutacji, którą należy zamieścić w dokumencie. Pamiętajmy, aby również zwrócić uwagę, w jakim języku należy przygotować CV oraz list motywacyjny. W zależności od firmy możemy zostać poproszeni o przesłanie dokumentów w języku angielskim.