Wydział Spraw Administracyjnych UMK podsumował obsługę spraw obywatelskich oraz przedsiębiorców w 2017 r.

Sprawy obywatelskie oraz przedsiębiorczość w 2017 r.
Fot. Wiesław Majka / krakow.pl

Według stanu na 30 listopada przyjętych zostało 112 336 wniosków o wydanie dowodu osobistego. Szacujemy, że na koniec roku liczba ta wyniesie ok. 120 000. Dokonanych zostało także 56 137 zameldowań i wymeldowań. Wedle szacunków na koniec roku liczba ta wyniesie ok. 61 000.

W 2017 roku (dane na 19 grudnia) z pomocy Punktu Obsługi Przedsiębiorcy przy złożeniu wniosku do CEIDG skorzystało 63 573 klientów.

Ponadto Punkty Potwierdzania Profilu Zaufanego obsługiwane przez pracowników Wydziału Spraw Administracyjnych, w trzech lokalizacjach: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielicka 28A oraz os. Zgody 2, potwierdziły Profil Zaufany łącznie dla 2803 klientów (dane na 20 grudnia), w tym na ul. Wielickiej 28A  - 1554 osobom, na al. Powstania Warszawskiego 10 – 1019 osobom, a os. Zgody 2 -  230 osobom. To wzrost o 4,7 proc. w stosunku do 2016 r. Osoby zainteresowane potwierdzeniem profilu zaufanego obsługiwane są „od ręki”.

W 2017 r. pracownicy Biura Prawnego Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie szczególnie intensywnie spotykali się z seniorami. W tym celu we wszystkich Centrach Aktywności Seniora odbyło się czternaście wykładów i prezentacji.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Krakowie uczestniczył w Targach Aktywności Seniora oraz warsztatach na temat obsługi osób starszych, zorganizowanych przez przedsiębiorstwo energetyczne z terenu Małopolski. Dodatkowo na koniec roku odbyły się dwa wykłady dla seniorów w jednym z domów kultury w Dzielnicy Podgórze.