Dwie oferty na przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej wpłynęły w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie. Teraz zgłoszenia będą badane przez komisję przetargową.

Kto przebuduje ulicę Kocmyrzowską?
Fot. ZIKiT

Przypomnijmy, że przetarg na zaprojektowane i przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej ogłoszony przez ZIM dotyczy odcinka od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do granic administracyjnych Krakowa oraz fragmentu drogi wojewódzkiej nr 776 w miejscowości Prusy. Celem inwestycji jest poprawa obsługi komunikacyjnej drogowej i tramwajowej w Nowej Hucie i udrożnienie wyjazdu w kierunku Proszowic.

- Realizacją zadania zainteresowane są: firma Budimex SA, która zaproponowała kwotę 96.988.755,39 zł oraz konsorcjum firm ZUE SA i PBI Energopol Sp. z o.o. z kwotą 156.555.934,33 zł. Obie oferty przekraczają szacowaną wartość inwestycji, wynikającą z kosztorysu inwestorskiego – informuje Janina Pokrywa, dyrektor ZIM Kraków.

Obecnie zgłoszenia będą analizowane przez komisję przetargową. Decyzja powinna zapaść w ciągu 60 dni. – Wiem, jak ważna i wyczekiwana przez mieszkańców jest realizacja tej inwestycji. Będziemy więc starać się, by decyzja w sprawie przetargu zapadła jak najszybciej. Zależy mi, żeby pierwsze prace w terenie związane z tą inwestycją rozpoczęły się jeszcze w 2018 roku – podkreśla Janina Pokrywa.

W części leżącej w granicach Krakowa zadanie będzie polegać na rozbudowie trzykilometrowego odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta do tzw. drogi głównej mającej po dwa pasy w każdym kierunku. Stąd konieczna będzie dobudowa drugiej jezdni, a także przebudowa istniejących skrzyżowań, infrastruktury technicznej, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej oraz budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, peronów przystankowych. Ważnym elementem zadania będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.

ZIM zajmie się także przebudową 160 metrów drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa, na terenie miejscowości Prusy. Oba projekty, a więc krakowski odcinek oraz fragment poza granicami naszego miasta będą realizowane w ramach przedsięwzięcia p.n. „Usprawnienie połączeń w korytarzu północ-południe w sieci wspomagającej sieć TEN-T”.

Co ważne, miasto ubiega się o unijne dofinansowanie dla części inwestycji leżącej w granicach Krakowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020.

Szczegóły postępowania dostępne są na stronie internetowej zim.krakow.pl w zakładce „Zamówienia publiczne”.