Nowy układ autobusów wokół pętli Wzgórza Krzesławickie zmierza do konsultacji

2 min czytania
Nowy układ autobusów wokół pętli Wzgórza Krzesławickie zmierza do konsultacji

W Krakowie pojawiła się propozycja zmian tras autobusowych po otwarciu dworca przy pętli tramwajowej Wzgórza Krzesławickie — przedstawiono ją podczas spotkania Rady Dzielnicy XVII 17 listopada. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia i częstsze kursy niektórych linii, ale część tras pozostanie bez zmian. Dyskusja ma objąć także powrót kilku linii na dawne trasy.

  • Zmiany w Krakowie po uruchomieniu dworca na Wzgórzach Krzesławickich
  • Szczegóły proponowanych tras i częstotliwości

Zmiany w Krakowie po uruchomieniu dworca na Wzgórzach Krzesławickich

Podczas spotkania zaproponowano, by do nowej pętli skierować przede wszystkim linie aglomeracyjne (m.in. 202, 212, 222, 232, 262) oraz autobusy miejskie nr 180 i 511. Linia 511 ma połączyć pętlę „Wzgórza Krzesławickie” z rejonem Nowego Kleparza, alei Trzech Wieszczów, Czarnowiejską i Armią Krajową, a także obsłużyć mieszkańców ulicy Architektów. Z kolei 180 zaproponowano w wersji okrężnej, zapewniającej dojazd z osiedla Grębałów do szkół i przedszkoli w rejonie Wzgórz Krzesławickich.

Szczegóły proponowanych tras i częstotliwości

  • Linie tramwajowe 1, 4 i 5 pozostają bez zmian.
  • Linie aglomeracyjne 202, 212, 222, 232 i 262 mają być skrócone do pętli „Wzgórza Krzesławickie”.
  • Linie 110, 149 i 160 pozostaną na dotychczasowych trasach.
  • Linia 122 kursuje od 25 października z częstotliwością co 20 minut w dni powszednie i co 40 minut w dni wolne, obsługiwana taborem standardowym; w związku z tym nie planuje się przywrócenia kursów 422.
  • Linia 198 pozostaje na trasie wprowadzonej 25 października: MistrzejowiceZakole – szpital okulistyczny – Wzgórza KrzesławickieOs. Na Stoku; zastąpiła tym samym linię 422.
  • Rozważany jest powrót linii 142/442 na trasę przez ul. Darwina i Blokową, co ułatwi przesiadki na tramwaj na przystanku Darwina, lecz może wiązać się z zakłóceniami z powodu przejazdu kolejowego.
  • Linia 511 planowana jest w pełnym wymiarze: co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza szczytem oraz w dni wolne.
  • Trasa 182 pozostaje bez zmian na razie; po oddaniu torowiska od ul. Mogilskiej do Mistrzejowic rozważane jest skrócenie jej do odcinka „Os. Na Stoku” – „Mistrzejowice”.

Decyzje dotyczące części rozwiązań, w tym ewentualnego przebiegu 142/442 i drobnych korekt kursowania 198, mają zostać przedyskutowane z Radą Dzielnicy XVII. Szczegółowy wykaz propozycji przygotował Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.

na podstawie: UM Kraków.

Autor: krystian