ZDMK wstrzymał przygotowania do lewoskrętu na Alejach Trzech Wieszczów

2 min czytania
ZDMK wstrzymał przygotowania do lewoskrętu na Alejach Trzech Wieszczów

Zarząd Dróg Miasta Krakowa odłożył prace projektowe nad lewoskrętem z al. Słowackiego w ul. Mazowiecką. Decyzja zapadła w kontekście większych planów miejskich, które mają zmienić funkcję tej arterii. Mieszkańcy sygnalizowali wcześniej obawy związane z wycinką drzew i zawężeniem pasa zieleni. Ostateczne rozstrzygnięcia mają zostać podjęte po zakończeniu prac koncepcyjnych innych miejskich jednostek.

  • Plany dla Alej Trzech Wieszczów po korekcie
  • Co to oznacza dla ruchu w Krakowie

Plany dla Alej Trzech Wieszczów po korekcie

Z pierwotnych założeń wynikało, że dodanie lewoskrętu z al. Słowackiego w ul. Mazowiecką krótkoterminowo poprawiłoby płynność i bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu. Jednak władze drogowe postrzegają tę inwestycję w szerszym horyzoncie: realizacja Trasy Pychowickiej, Trasy Zwierzynieckiej i planowane metro mają znacząco zmniejszyć rolę Alej Trzech Wieszczów jako głównej osi samochodowej Krakowa. W takim scenariuszu nowy lewoskręt mógłby szybko okazać się nieopłacalny lub wymagać przebudowy.

Decyzję o wstrzymaniu przygotowań podjęto, by uniknąć dublowania wydatków i zachować spójność przyszłych zmian w układzie drogowym. Jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, dalsze działania będą zależały od wyników prac koncepcyjnych i projektowych prowadzonych przez inne jednostki miejskie.

Co to oznacza dla ruchu w Krakowie

Mieszkańcy uczestniczący w konsultacjach wskazywali na problem uszczuplenia pasa zieleni dzielącego jezdnie oraz możliwą wycinkę drzew – kwestie, które miały duży wpływ na przyjęcie tej decyzji. W praktyce oznacza to, że na najbliższy czas układ drogowy na skrzyżowaniu al. Słowackiego i ul. Mazowieckiej pozostanie bez planowanego lewoskrętu, a zmiany organizacyjne będą rozważane dopiero po skoordynowaniu z większymi inwestycjami miejskimi.

Na swoim profilu w mediach społecznościowych sprawę skomentował prezydent miasta Aleksander Miszalski, podkreślając konieczność podejmowania decyzji uwzględniających długofalowe plany rozwoju transportu w mieście. Dla kierowców i okolicznych mieszkańców oznacza to, że ewentualne udogodnienia w tym miejscu trzeba będzie rozpatrywać w kontekście całościowych rozwiązań komunikacyjnych Krakowa.

na podstawie: Urząd Miasta Krakowa.

Autor: krystian