Mieszkańcy Krakowa ocenią obsługę w urzędzie - badanie potrwa do końca października

Urząd Miasta Krakowa rusza z kolejną edycją badania satysfakcji klientów. Od 24 września do 31 października tysiąc losowych osób odwiedzających urzędy oraz klienci elektroniczni będą mogli ocenić jakość obsługi.
- Krakowie przyjdź i oceń obsługę urzędu
- Sprawdź jak miasto wykorzystuje wyniki i co zmieniono
Krakowie przyjdź i oceń obsługę urzędu
Od 24 września do 14 października ankieterzy będą na miejscu w dwudziestu lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa, by przeprowadzić bezpośrednie wywiady z klientami. W części stacjonarnej badanie obejmie szesnaście komórek organizacyjnych, a metodologia zakłada losowy dobór tysiąca respondentów prowadząc wywiady techniką TAPI - tablet assisted personal interview. Klienci, którzy załatwiają sprawy elektronicznie, na przykład przez ePUAP, otrzymają link do ankiety online, dostępnej do 31 października.
“Chcę, aby Kraków był dobrze zarządzany, a mieszkanki i mieszkańcy mieli poczucie, że ich sprawy w urzędzie są załatwiane przez urzędników sprawnie, profesjonalnie i z życzliwością. Dlatego zdecydowałem w tym roku o kontynuacji badania satysfakcji klienta urzędu – z zachowaniem tej samej metodologii i kwestionariusza, aby w efekcie maksymalnie podnieść poziom świadczonych przez UMK usług”
Aleksander Miszalski
Sprawdź jak miasto wykorzystuje wyniki i co zmieniono
Badanie prowadzi zewnętrzny wykonawca Danae Sp. z o.o., który współpracował już z urzędem w 2024 roku. Wyniki poprzedniej edycji posłużyły do konkretnych korekt: skierowano więcej pracowników do obsługi bezpośredniej i telefonicznej tam, gdzie klienci wskazywali na długi czas oczekiwania; usprawniono opisy w automatach wydających numery w systemie kolejkowym; przeprowadzono szkolenia przypominające zasady obsługi dla pracowników w miejscach, gdzie oceny spadły nawet nieznacznie.
W ostatnim roku zmodernizowano też serwis krakow.pl, ułatwiając wyszukiwanie treści i przyspieszając ładowanie stron. Dla Biuletynu Informacji Publicznej opracowano standardy i szablony, które mają ujednolicić wygląd stron i pomóc klientom szybciej znaleźć potrzebne informacje.
Na prośbę prezydenta Aleksandra Miszalskiego urząd zachęca wszystkich odwiedzających UMK do poświęcenia kilku minut na rozmowę z ankieterem lub wypełnienie ankiety online. Każda opinia zostanie odnotowana na platformie wykonawcy i ma wpływ na dalsze działania naprawcze i organizacyjne w urzędzie.
na podstawie: Urząd Miasta w Krakowie.
Autor: krystian