Łączenie stalowych segmentów kładki Kazimierz Ludwinów trwa w ten weekend

2 min czytania
Łączenie stalowych segmentów kładki Kazimierz Ludwinów trwa w ten weekend


W Krakowie trwa niezwykła operacja łączenia stalowych segmentów nowej kładki, która już wkrótce połączy brzegi Wisły między Kazimierzem a Ludwinowem. To moment, na który czekają mieszkańcy i turyści – konstrukcja nabiera realnych kształtów!

  • Budowa kładki nad Wisłą w Krakowie nabiera tempa
  • Kładka Kazimierz Ludwinów zmieni oblicze bulwarów wiślanych
  • Inwestycja w Krakowie wspierana przez rząd Polski Ład

Budowa kładki nad Wisłą w Krakowie nabiera tempa

W ostatnich dniach czerwca na Wiśle rozgrywa się prawdziwe widowisko inżynieryjne. Gigantyczne stalowe elementy konstrukcji, które przypłynęły z Zabłocia, zostały precyzyjnie podniesione z barki i ustawione na swoich miejscach. Ważące kilkadziesiąt ton przęsła mają za zadanie stworzyć solidne połączenie pomiędzy brzegiem Kazimierza a Ludwinowem.

To właśnie teraz, w nocy z 27 na 28 czerwca, rozpoczęło się spawanie tych ogromnych segmentów. Ta faza prac wymaga sprzyjających warunków pogodowych, zwłaszcza odpowiedniej temperatury, by zapewnić trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji. Po zakończeniu tej operacji kładka po raz pierwszy fizycznie połączy oba brzegi rzeki, co jest ogromnym krokiem naprzód dla całego projektu.

Kładka Kazimierz Ludwinów zmieni oblicze bulwarów wiślanych

Nowa przeprawa dla pieszych i rowerzystów będzie miała około 130 metrów długości oraz niemal 14 metrów szerokości. Połączy bulwar Inflancki – rozciągający się między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza – z bulwarem Wołyńskim przy ulicy Ludwinowskiej. To miejsce od dawna potrzebowało takiego udogodnienia, które ułatwi komunikację i zachęci do aktywnego spędzania czasu nad Wisłą.

Konstrukcja składa się z trzech części: dwóch stalowych łuków o zmiennej sztywności osadzonych na żelbetowych podporach oraz centralnego pomostu widokowego. Ten ostatni stanie się nie tylko przejściem, ale także atrakcyjnym punktem widokowym, z którego będzie można podziwiać panoramę rzeki i okolicznych dzielnic.

Inwestycja w Krakowie wspierana przez rząd Polski Ład

Cały projekt realizowany jest za kwotę około 114 milionów złotych. Znaczną część finansowania – aż 65 milionów złotych – stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Dzięki temu wsparciu inwestycja może przebiegać sprawnie i zgodnie z planem.

Zgodnie z harmonogramem prace budowlane mają zakończyć się do połowy 2026 roku. Mieszkańcy Krakowa mogą więc spodziewać się nowoczesnej i funkcjonalnej przeprawy już za nieco ponad rok, co zdecydowanie ułatwi codzienne poruszanie się między Kazimierzem a Ludwinowem oraz wzbogaci ofertę rekreacyjną nad Wisłą.

Na podst. Urząd Miasta Krakowa

Autor: krystian