Silnik elektryczny - czy warto instalować go w pontonach?

Pontony na statkach i łodziach są najważniejszym elementem wyposażenia w sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu. Nie dość, że każdy zarządzający łodzią czy statkiem powinien dopilnować, by znalazła się określona ich ilość, to jeszcze trzeba zadbać o odpowiednie ich przygotowanie do eksploatacji. “Od kiedy nowoczesne silniki elektryczne pojawiły się w użyciu, zaczęto stosować je także w celu stworzenia napędu o zwiększonej mocy dla pontonów, które wcześniej najczęściej obsługiwano ręcznie, za pomocą wioseł, ewentualnie przy użyciu silników, których mocy nie da się porównać do silników elektrycznych powstałych po 2000 roku” - tłumaczy ekspert od silników elektrycznych z silniki24.com. Co daje instalacja silnika elektrycznego w pontonach przeznaczonych do transportu ludzi w sytuacjach zagrożenia?

Silnik elektryczny - strefa montażu

Zdania na temat, gdzie w pontonie montować należy silnik elektryczny, są różne. Najwygodniej będzie mieć silnik pod ręką, czyli w strefie sterowania pontonem. Trzeba wybrać których z brzegów “burty”, chociaż może w tej sytuacji pojęcie burty jest lekką przesadą. Nowoczesne silniki elektryczne mają w zestawach elementy do montażu podporowego, dzięki czemu po przykręceniu śrubami utrzymują się stabilnie i nie stwarzają sytuacji zagrożenia. Do silnika oczywiście musi dość odpowiedni akumulator. Używanie silnika elektrycznego w pontonie, w sytuacji, gdy płyniemy pod wiatr, może się wydawać męczące dla samego systemu. Silnik w tej sytuacji sprawia wrażenie, jakby się męczył. Kiedy zmienimy kierunek pływania - sytuacja się zmienia, płyniemy szybciej, tym bardziej, jeśli ilość fal w najbliższym otoczeniu wodnym się zmniejsza.

Silnik elektryczny w pontonie

Prowadzący stronę silniki24.com często spotykają się z zapytaniami, jak długo maksymalnie powinno zajmować czasu rozłożenie pontonu i instalacja wszystkiego, co jest nam niezbędne. Wszystko zależy od okoliczności i własnych umiejętności. Doświadczony żeglarz potrafi zrobić to w 20 minut, a początkujący - ponad pół godziny. Co ciekawe, to nie silnik elektryczny i jego montowanie zajmuje najwięcej czasu przy pracach przygotowawczych. Najdłużej montuje się podłogę w pontonie. Jest to dość zrozumiałe, bo to najważniejsza część, dzięki której pojazd wodny zachowuje stabilność i pozwala nam przez całą drogę ewakuacji czuć się w pełni bezpiecznie.

Silnik elektryczny - korzyści

Główne korzyści z używania silnika elektrycznego można zauważyć już po pierwszym wypróbowaniu. Możemy przyspieszyć tempo pływania, dzięki czemu w sytuacjach kryzysowych wszystkie czynności udaje się dopiąć na ostatni guzik i maleje prawdopodobieństwo pojawienia się poszkodowanych w wypadkach. Nowoczesne silniki elektryczne produkowane są z myślą o łodziach i pontonach, które można z łatwością pod kątem ergonomii i konstrukcji dopasować do najwyższych parametrów mocy. Ich technika montażu oraz specyficzna obudowa pozwala traktować je na równi z typowymi sterami, co jeszcze bardziej podkreśla dołączony w układzie system nawigacji.