Czym są linki sponsorowane?

3 min czytania
Czym są linki sponsorowane?

Czym są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to te pojawiające się na pierwszym miejscu spisu wyników wyszukiwania. Są one niczym innym jak reklamą umieszczoną w przeglądarce internetowej w formie linku tekstowego z opisem. Przekazywana jest ona w wykazie z wybranymi przez reklamodawcę słowami kluczowymi.

Wyniki wyszukiwania dzielimy na organiczne (naturalne) i nieorganiczne (płatne, które są wynikiem kampanii linków sponsorowanych). Wyniki organiczne mają postać bezpłatnych linków do stron internetowych. W ich wypadku za dostarczenie listy stron internetowych najbardziej pasujących do zapytania danego internauty pełnią roboty wyszukiwarek. Dokonując wyboru, kierują się one przede wszystkim jakością danych witryn czy ich popularnością w sieci. Aby zająć jak najwyższą pozycję na organicznej liście wyszukiwania należy zoptymalizować stronę zgodnie z zaleceniami zespołu Google.

Linki sponsorowane to natomiast płatne odnośniki do witryn internetowych, które w specjalnie wyznaczonych miejscach są umieszczone nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Ta forma reklamy pozwala skutecznie reklamować strony www, usługi czy poszczególne produkty, do których odsyłają.

Ich widoczność w sieci

Linki sponsorowane zawsze posiadają podpis link sponsorowany. Zleceniodawca ma możliwość wykupienia najwyższej w danej chwili wolnej pozycji, która wiąże się ze słowem kluczowym. Tekst, który będzie w linku sponsorowanym powinien razem ze spacjami mieć maksymalną liczbę 64 znaków zawierających się w tytule, oraz 200 znaków w opisie.

Kampanie linków sponsorowanych

Tego rodzaju kampania nie wymaga wielkich nakładów pieniężnych. W kampanii linków sponsorowanych zleceniodawca nie ponosi kosztów za wyświetlone reklamy. Płatność następuje, kiedy użytkownicy wchodzą na nasz link.

Do zainicjowania kampanii wystarczy:

  • wyznaczenie fraz kluczowych oraz listy słów, które spowodują większe wyświetlenia
  • określenie dziennej kwoty, którą możemy przeznaczyć na kampanie. Znając wysokość kwoty, którą jesteśmy w stanie przeznaczyć na kampanię, musimy następnie podzielić ją przez liczbę dni w miesiącu. Największy budżet dzienny i największą stawkę za kliknięcie na nasz link należy ustanowić w panelu administracyjnym kampanii.

W momencie, kiedy budżet zostanie osiągnięty na skutek kliknięć, reklamy przestaną się wyświetlać. Następnego dnia wszystko wróci do normy, ponownie się pojawią.

Reklama kontekstowa może mieć formę, bądź przyjąć formę linku sponsorowanego. Po wpłaceniu ustalonej kwoty w stosunku do naszego budżetu, umieszczany jest link, który prowadzi do naszej strony WWW na samej górze listy proponowanych stron, jest to wynik wdrożenia kluczowych słów, nawet w sytuacji, gdy nasza strona ma niskie rankingi wyszukiwania. Narzędziem do emitowania reklam kontekstowych jest Google AdWords, umożliwia on pokazanie linków wyszukanych przez przeglądarkę Google.

Dobrze przygotowana reklama może być widoczna w wyszukiwarce w krótkim czasie po uruchomieniu kampanii. Oczywiście nie ma jednej metody ustawień kampanii Google Ads, którą można by wykorzystać w każdej sytuacji, wiele zależy od typu danego biznesu i jego celu. Jedno jest pewne, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki konieczna jest optymalizacja kampanii, dzięki której budżet przeznaczony na prowadzone działania nie zostanie zmarnowany.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

faktykrakowa_kf