Gdzie założyć stronę internetową?

Mimo rozwoju Social Mediów i innych kanałów promocji strony internetowe wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego. Firma, która ma własną stronę internetową, widziana jest jako bardziej profesjonalna i otwarta na kontakt z klientem. Poznaj sposoby na założenie strony WWW i sprawdź, który będzie najodpowiedniejszy dla Twojej działalności.
Po co mi strona internetowa?
Istnieje wiele sposobów na promocję firmy w sieci. Elementem, który je spaja, jest strona internetowa. To na niej znajdują się najważniejsze informacje o Twojej działalności, niezbędne szczegóły związane z ofertą, linki do profili w mediach społecznościowych czy artykuły eksperckie, w których dzielisz się swoją wiedzą.
Solidnie przygotowana strona WWW firmy to:
- przestrzeń do prezentowania oferty bez ograniczeń,
- miejsce, w którym kreujesz wizerunek swojej marki 24/7,
- źródło danych na temat preferencji zakupowych klientów,
- miejsce, w którym prezentujesz wiedzę na temat swojej branży,
- centrum dowodzenia Twoimi działaniami e-marketingowymi.
Zapewne znajdą się tacy, którzy stwierdzą, że profil na Facebooku czy w innym serwisie społecznościowym wystarczy do promowania firmy online. Niestety, często nie jest to wystarczające. Choćby dlatego że nie każdy Twój klient korzysta z Social Mediów.
Jeśli masz stronę WWW, nie powinieneś rezygnować z mediów społecznościowych. Są one świetnym kanałem do promocji treści, które publikujesz na stronie, np. artykułów blogowych czy najświeższych informacji o promocjach.
Jednakże strona internetowa pozwala na znacznie więcej i jest dostępna dla każdego. To centrum dowodzenia Twoimi działaniami w sieci. Sprawdź w dalszej części tego artykułu, na czym polega projektowanie stron WWW.
4 sposoby na założenie strony internetowej
Obecnie istnieją 4 najpopularniejsze sposoby na zbudowanie strony internetowej:
- kreator stron WWW,
- system CMS (Content Management System),
- profesjonalna agencja digital.
Kreator stron WWW
W kreatorze stron WWW tworzysz stronę samodzielnie. Na rynku dostępne jest sporo programów umożliwiających takie budowanie witryny.
niskie koszty,
nie musisz znać się na programowaniu.
czas, który poświęcasz na budowę,
ograniczone możliwości rozbudowy,
standardowa szata graficzna.
Dla kogo? Jest to opcja dla małych firm, które chcą mieć stronę internetową, ale nie zależy im na rozwijaniu jej w przyszłości.
CMS to system zarządzania treścią, który umożliwia zarządzenia zawartością strony internetowej.
Istnieją trzy rodzaje CMS-ów:
- SaaS (chmurowe”),
- Open Source
- CMS Dedykowany.
Każde z tych rozwiązanie ma swoje zalety i wady.
CMS typu SaaS
częste aktualizacje oprogramowania,
szybki czas wdrożenia,
relatywnie niska cena.
konieczność ciągłego zarządzania stroną internetową,
brak możliwości wprowadzania indywidualnych rozwiązań,
brak możliwości przeniesienia strony na inną platformę,
ryzyko utraty danych w przypadku zamknięcia usługi.
Dla kogo? Rozwiązanie sprawdzi się w przypadku małych i średnich firm, które chcą szybko stworzyć prostą stronę internetową.
CMS typu Open Source
Jest to system tworzony przez społeczność. Kod źródłowy jest dostępny dla wszystkich i każdy może go modyfikować i tworzyć własne funkcjonalności.
wiele dodatkowych modułów i rozszerzeń,
dostęp do kodu źródłowego (możliwość indywidualnych modyfikacji).
brak wsparcia w obsłudze strony,
liczne rozszerzenia mają zły wpływ na stabilność programu.
Dla kogo? Jest to opcja dla firm, które zamierzają modyfikować i rozwijać swoją stronę samodzielnie i poznawać działanie systemu CMS.
CMS Dedykowany
W tym przypadku masz do wyboru dwie opcje: strona budowana od podstaw oparta na działaniu sprawdzonego CMS-a lub strona stworzona specjalnie dla Ciebie.
strona budowana zgodnie z zaleceniami,
wysoki poziom bezpieczeństwa.
wysokie koszty,
rozwiązanie wymagające czasu,
konieczność ciągłego rozwoju systemu.
Dla kogo? Rozwiązanie dla firm, które chcą zainwestować więcej w stronę internetową i mają mocno spersonalizowane wymagania, jeśli chodzi o wygląd i działanie strony.
Profesjonalna agencja digital
Możesz również nawiązać współpracę z agencją marketingową, która po wstępnych ustaleniach przygotuje ofertę dla Ciebie. Oferty różnią się od siebie, dlatego poniżej prezentujemy możliwości, jakie daje firma WeNet.
stronę tworzy zespół profesjonalistów,
opieka nad stroną (np. w agencji marketingowej WeNet działa dedykowany opiekun),
nielimitowana liczba zmian na stronie,
o opłatach za domenę i hosting pamięta usługodawca.
za kompleksową usługę trzeba zapłacić nieco więcej niż za np. kreator stron.
Dla kogo? Jest to rozwiązanie dla każdej firmy, która zamierza rozwijać swoją działalność w sieci i zdobywać nowych klientów online.
Gdzie założyć stronę internetową? Podsumowanie
Jak widzisz, możliwości jest naprawdę wiele. Dużo zależy od tego, jakim budżetem operujesz i jakie są twoje oczekiwania.
Pamiętaj, że strona internetowa to wizytówka Twojej firmy i często pierwsze miejsce, w którym klient spotyka się z Twoją ofertą. Dlatego warto zrobić na nim dobre wrażenie.
Zanim podejmiesz decyzję, upewnij się, czy w przyszłości będziesz mógł rozwijać swoją witrynę, np. stworzyć na niej sklep internetowy.
Poza tym pamiętaj, że technologia wciąż idzie do przodu i to, co jest nowoczesne dziś, jutro będzie stylem retro.
Sprawdź ofertę na stronie WeNet.pl.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski