Kupujesz telefon konferencyjny? Dowiedz się, czy warto rozważyć markę Polycom

Posiadając telefon konferencyjny otwiera się przed nami sporo możliwości, a to chociażby pod kątem organizacji spotkań biznesowych bez względu na ich miejsce. To bardzo wygodne, a dodatkowo pozwala poczynić spore oszczędności. Co natomiast okaże się najlepszym wyjściem, kiedy musimy wybrać odpowiedni model takiego sprzętu?
Biznesowy telefon konferencyjny od Polycom
Jeśli sięgniemy po konferencyjny telefon marki Polycom liczba naszych wyjazdów służbowych będzie mogła być znacznie mniejsza. To oczywiście przełoży się też na redukcję kosztów. Bez odpowiedniego urządzenia, telekonferencja nie może się odbyć, ponieważ musimy zagwarantować sobie wysokiej jakości dźwięk, bez względu na liczbę osób, które będą się z nami łączyć.
Mamy tu na myśli sprzęty, które nieco różnią się od znanych wszystkim biznesowym telefonom. Nie ma tutaj specjalnej słuchawki, natomiast obecne są mikrofony oraz głośniki o dużym zasięgu oraz zakresie 360 stopni. Dzięki temu, nawet w bardzo dużym pomieszczeniu, każdy obecny może wziąć udział w rozmowie. Rynek obfituje w różne modele takich urządzeń, dlatego warto wcześniej zorientować się, które parametry będą najważniejsze, aby telekonferencja była udana.
Cechy pomieszczenia, a szczególnie rozmiar
Zanim przystąpimy do faktycznych poszukiwań dobrego sprzętu, musimy zdecydować się, w jakim miejscu będą prowadzone nasze telekonferencje. Jeśli brakuje nam przekonania i bardziej skłaniamy się ku rozwiązaniom mobilnym, najlepszą opcją będzie model bezprzewodowy.
Konferencyjne telefony renomowanych marek jak chociażby Polcyom, zwykle charakteryzują się różnymi parametrami pod kątem zasięgu. Będzie to określać, w jakiej odległości od urządzenia mogą znajdować się osoby biorące udział w rozmowie. Jeżeli mowa o dość małych pomieszczeniach, oczekiwania nasze spełni już sprzęt, którego zasięg wynosi od 2 do 4 metrów. Kiedy jednak mamy korzystać z o wiele większej sali, wymagany będzie telefon, który łapie dźwięk ze znacznie większej odległości. W wielu modelach możliwe jest szybkie zwiększenie standardowego zasięgu, a to za sprawą podłączenia dodatkowych mikrofonów oraz głośników. Tym samym, będziemy mogli postawić na konferencje nawet w dużych aulach.
Ile osób będzie brało udział w telekonferencji?
To, jaki zasięg posada nasz telefon konferencyjny, musi być dostosowane do liczby uczestników, która będzie brała udział w rozmowie jednocześnie. Każdy model telefonu powinien mieć precyzyjnie określony ten parametr, a także wskazywać zalecaną liczbę uczestników rozmowy.
Nawet jeśli zauważymy pewne ograniczenia naszego urządzenia, zawsze będziemy mogli zdecydować się na wspomniane już wspomaganie, w postaci dodatkowych mikrofonów oraz głośników. Na mniejszej konferencji do sześciu osób, wystarczy zwykły zestaw głośnomówiący, który będzie łączyć się ze smartfonem poprzez znane wszystkim Bluetooth. Jeżeli mowa o dużych wydarzeniach biznesowych, zawsze zaleca się korzystanie z najlepszych telefonów konferencyjnych, a do ich grona zaliczają się produkty Polcyom.
Typ łączności z siecią
W temacie telefonów konferencyjnych, na pewno nie można zapomnieć o tym, że mają one dość różne wersje. Tym samym, będziemy mogli dostosować ich wybór do tego, jaką infrastrukturą technologiczną dysponujemy w swojej firmie. Nie musimy się zatem martwić o to, że bardzo trudno będzie wyłonić odpowiedni model. Telefony konferencyjne mogą być w trzech najczęściej spotykanych wersjach, a są to:
- Analogowe telefony, korzystające z popularnej i znanej wszystkim standardowej sieci telefonicznej.
- Telefony IP, to sprzęty, które bazują w szczególności na sieci VoIP. To nic innego jak połączenie za pośrednictwem łącza internetowego.
- Telefony funkcjonujące w sieci GSM. Są to wszystkie inne, pozostałe modele telefonów, które dysponują standardowym wejściem na kartę SIM.
Z uwagi na to, że możemy swobodnie przebierać pomiędzy różnymi modelami telefonów konferencyjnych, z pewnością uda się nam trafić na sprzęt, który zadowoli nas swoją funkcjonalnością i sprosta naszym oczekiwaniom.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski