Nawet najmniejsza firma może zyskać na posiadaniu własnej strony internetowej. Co powinno się na niej znaleźć?

Dzisiaj większość z nas korzysta z internetu na co dzień. W sieci wyszukujemy również różne informacje, na przykład o konkretnych usługach czy produktach. Wobec tego w interesie każdego przedsiębiorcy powinno być posiadanie własnej strony internetowej, ponieważ właśnie wtedy może jeszcze łatwiej dotrzeć do klientów. Jak wygląda wtedy tworzenie stron WWW? Jakie informacje warto zawrzeć na stronie? Jak można ją wykonać?

 

Dobra strona firmowa – czyli jaka?

W internecie działa mnóstwo stron, ale nie o wszystkich z nich można powiedzieć, że to dobre strony WWW, które wspomagają firmę właścicieli. Niektóre działają wprost przeciwnie – mogą odstraszać klientów i sprawić, że wybiorą oni konkurencyjną ofertę. Jaka zatem powinna być dobra strona internetowa dla firmy?

Przede wszystkim dobra strona firmowa powinna łączyć w sobie dwie strefy – powinna być zarówno estetyczna, jak również powinna być funkcjonalna. Musi zawierać wartościowe dla odbiorcy informacje, a także zachęcać go do wyboru tej, a nie innej firmy. Oczywiście, powinna również być łatwa w obsłudze, szybka, powinna wzbudzać zaufanie.

Takie tworzenie stron WWW to domena ekspertów w tej dziedzinie – agencji marketingu internetowego, które mogą zaprojektować odpowiednią stronę dla klienta od A do Z i zadbać o to, aby była ona wsparciem w prowadzeniu biznesu, a nie przeszkodą.

 

Jakie działy powinny znaleźć się na stronie firmowej?

Prosta strona firmowa wcale nie potrzebuje wielu działów. W szczególności powinna posiadać czytelną stronę główną z podstawowymi informacjami o firmie – o jej ofercie, atutach, lokalizacji. Oprócz tego na stronach firmowych najczęściej umieszcza się takie działy jak:

  • oferta
  • o nas
  • aktualności
  • realizacje
  • referencje
  • cenniki
  • najczęściej zadawane pytania (FAQ)
  • kontakt

 

Oczywiście, na stronie nie trzeba umieszczać wszystkich z tych działów – ich liczba będzie zależała głównie od profilu działalności firmy.

 

Treści na stronie firmowej

Odpowiednia treść na stronie firmowe jest na wagę złota. Należy zadbać o to, aby nie przeładować czytelnika informacjami i przekazać mu te, które są najważniejsze. Najlepiej posługiwać się prostym, zrozumiałym językiem i stosować słowa kluczowe określające profil firmy – to wsparcie w optymalizacji i pozycjonowaniu strony WWW.

Treść powinna być także atrakcyjnie zaprezentowana – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, wyliczeń, wyłuszczeń.

 

Grafika na stronie firmowej

Oczywiście, nie można zapominać również o tym, że strona firmowa powinna być estetyczna. Grafika nie powinna jednak przysłaniać treści, ale powinna być jedynie jej uzupełnieniem.

Najlepiej, aby kolorystyka i grafika strony odpowiadała profilowi działalności firmy. Można wykorzystać również zdjęcia firmy, jej realizacji. Coraz częściej stosuje się również filmiki.

Warto jednak pamiętać o tym, że grafika, animacje, filmy nie powinny spowalniać ładowania strony internetowej.

 

Strona czytelna na wszystkich urządzeniach

Aktualnie z internetu korzystamy nie tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach, ale również na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony i tablety. Właśnie dlatego nowe strony internetowe wykonuje się obecnie jako strony responsywne, czyli dopasowujące się do urządzeń o różnych rozdzielczościach ekranu.

Strona responsywna może być używana zarówno na komputerach z dużymi ekranami, jak również na małych ekranach smartfonów. Jej zawartość automatycznie dopasowuje się do wielkości ekranu. Nie jest więc konieczne tworzenie stron WWW dwa razy – standardowej i mobilnej.

 

Komu zlecić wykonanie firmowej strony internetowej?

Chociaż stronę internetową można przygotować także samodzielnie, to jednak najlepszym rozwiązaniem jest tworzenie stron WWW przez profesjonalne firmy w tym właśnie zakresie.

Dobra agencja będzie mogła wówczas stworzyć stronę dopasowaną indywidualnie do oczekiwań klienta, a także zająć się innymi sprawami związanymi z jej uruchomieniem oraz działaniem, między innymi hostingiem, wykupieniem adresu, promocją w internecie.

Do skorzystania ze swoich usług w ramach tworzenia stron WWW zaprasza Agencja Online Group z Krakowa.