Krakowianie polubili łączenie zakupów z załatwianiem spraw urzędowych. O skuteczności i wygodzie tego rozwiązania świadczy wciąż rosnąca popularność magistrackich Punktów Obsługi Mieszkańców, które działają w Galerii Bronowice, Bonarka City Center, a także w Centrum Handlowym Serenada.

Urzędowe sprawy załatwisz w galerii handlowej
Fot. Wiesław Majka

Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych przy ulicy Stawowej 61, ulicy Kamieńskiego 11 oraz alei Bora-Komorowskiego 41 są czynne od poniedziałku do soboty, w godzinach od 10.00 do 18.00, z wyjątkiem niedzieli i świąt.

POM Bronowice został otwarty 30 listopada 2013 r., POM Bonarka działa od 5 października 2015 r., natomiast POM Serenada funkcjonuje od 27 października 2017 r.

Na stanowiskach dyżurują pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych oraz Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Mieszkańcy Krakowa odwiedzający galerie załatwią tam sprawy związane z meldunkiem, dowodem osobistym, działalnością gospodarczą, a także prawem jazdy i dowodem rejestracyjnym.

Ponadto w każdym Punkcie Obsługi Mieszkańców można składać wnioski i podania do wszystkich wydziałów Urzędu Miasta Krakowa (na zasadzie dziennika podawczego).

Punkty Obsługi Mieszkańców zlokalizowane w dużych kompleksach handlowych są chętnie odwiedzane przez krakowian. Zainteresowanie załatwianiem spraw rośnie systematycznie. W latach 2013 – 2017 oraz w pierwszym miesiącu tego roku załatwiono razem 114 858 spraw. W 2013 r. mieszkańcy załatwili 787 spraw, w 2014 r. – 15 124, w 2015 – 18 590, w 2016 – 32 833, a w 2017 r. – 41 597 formalności. W okresie od 1 stycznia do 31 stycznia 2018 r. krakowianie załatwili w punktach już 5 927 spraw.