Jednostki edukacyjne w Małopolsce kształcą przyszłych specjalistów medycznych

2 min czytania
Jednostki edukacyjne w Małopolsce kształcą przyszłych specjalistów medycznych

W środę, 21 sierpnia, wicemarszałek Witold Kozłowski odwiedził kilka placówek edukacji medycznej w Małopolsce, aby zapoznać się z ich działalnością i wyzwaniami, przed którymi stoją. Wizytacje te mają na celu nie tylko ocenę funkcjonowania jednostek, ale także diagnozę potrzeb młodych ludzi, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności w zawodach związanych z ochroną zdrowia.

  • Wizyta w placówkach medycznych w Małopolsce
  • Oferta edukacyjna krakowskich szkół medycznych
  • Praktyki zawodowe i przyszłość uczniów

Wizyta w placówkach medycznych w Małopolsce

Podczas wizyty wicemarszałek spotkał się z dyrektorami, nauczycielami oraz uczniami, aby zrozumieć, jakie są ich codzienne wyzwania oraz jakie możliwości rozwoju oferują ich szkoły. - Dziś odwiedziłem placówki branżowe, które w sposób praktyczny przygotowują uczniów do zdobywania zawodów medycznych. Cieszę się, że młodzi Małopolanie mają miejsca do rozwijania własnych zainteresowań i szansę na płynne wejście na rynek pracy w przyszłości - podkreślał Kozłowski.

Oferta edukacyjna krakowskich szkół medycznych

W skład Zespołu Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie wchodzi kilka kluczowych instytucji, które od lat kształcą przyszłych specjalistów w dziedzinie medycyny. Zespół, działający od 1960 roku, oferuje różnorodne kierunki, w tym opiekuna medycznego oraz technika optyka. Warto zaznaczyć, że szkoła stawia na naukę w trosce o zdrowie i życie, co jest niezwykle istotne w kontekście rosnących potrzeb zdrowotnych społeczeństwa.

Praktyki zawodowe i przyszłość uczniów

Małopolska Policealna Szkoła Masażu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi to kolejna placówka, która kształci uczniów w zawodzie Technik Masażysta. Uczniowie mają możliwość odbywania praktyk w renomowanych placówkach zdrowia, takich jak Szpital Specjalistyczny im. J. Dietla czy Małopolski Szpital Ortopedyczno-Rehabilitacyjny. Tego rodzaju doświadczenie jest kluczowe dla przyszłych specjalistów, umożliwiając im zdobycie niezbędnych umiejętności i pewności siebie przed wejściem na rynek pracy.

Warto zauważyć, że kształcenie w zawodach medycznych jest nie tylko odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, ale również inwestycją w przyszłość zdrowia publicznego. Uczniowie, którzy decydują się na tę ścieżkę kariery, mają szansę na rozwój w dynamicznie zmieniającej się branży, a ich zaangażowanie i chęć nauki mogą przyczynić się do poprawy jakości życia wielu osób.

Wg inf z: Urząd Marszałkowski Kraków

Autor: krystian