Jak usprawnić sprzedaż biletów w kinach i teatrach?

2 min czytania
Jak usprawnić sprzedaż biletów w kinach i teatrach?

Zainteresowanie wydarzeniami kulturalnymi wciąż wzrasta, a oferta koncertów, spektakli, pokazów i innych atrakcji, zwłaszcza w dużych miastach, jest niezwykle bogata. Jednak coraz rzadziej potencjalni widzowie odwiedzają kasy biletowe, ponieważ sprzedaż biletów dynamicznie przenosi się do sieci.

Sposoby na usprawnienie sprzedaży biletów

Komputerowy system rezerwacji i sprzedaży biletów umożliwia sprawne zarządzanie sprzedażą i zautomatyzowanie jej. Klientom umożliwia zakup online przez stronę internetową lub aplikację mobilną po sprawdzeniu terminów i wolnych miejsc. Ponieważ jest zintegrowany z różnorodnymi, ale zawsze bezpiecznymi metodami płatności, klient może wybrać, czy chce zapłacić kartą, przelewem, czy np. Blikiem. System może także personalizować oferty, wysyłając do klientów komunikaty o potencjalnie interesujących ich wydarzeniach.

Jednocześnie pracownicy danej instytucji mogą zarządzać rezerwacjami i sprzedażą biletów, monitorować ich dostępność, a także wprowadzać zmiany: odwoływać rezerwację, np. na prośbę widza, tworzyć nowe, sprawdzać, ile biletów się sprzedało i ostatecznie otrzymywać kompleksowy raport dotyczący sprzedaży.

Komputerowy system rezerwacji i sprzedaży biletów przyspiesza proces sprzedaży i umożliwia klientom samodzielne przeprowadzenie rezerwacji bez konieczności wizyty w kasie biletowej.

Sprzedaż internetowa

Internetowa sprzedaż biletów przynosi korzyści zarówno instytucjom, jak i samym odbiorcom usług.

  • Klienci mogą kupować bilety 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, są więc one bardziej dostępne.
  • Cały proces jest zautomatyzowany, dlatego mniej zaangażowani są pracownicy firmy czy instytucji kulturalnej.
  • System przyspiesza obsługę klientów, także tych, którzy decydują się na zamówienie biletów telefonicznie, mailowo lub osobiście.
  • Internetowa sprzedaż, dzięki większej dostępności biletów i możliwości wysyłania powiadomień o wydarzeniach, zwiększa dochody. Biletów sprzedaje się po prostu więcej.
  • Internetowy system sprzedaży biletów gromadzi dane i analizuje je. Z ich pomocą można podejmować lepsze decyzje co do organizacji wydarzeń i repertuaru.

Biletomaty to kolejne świetne rozwiązanie umożliwiające zakup biletów bez stania w kolejce do kasy.

  • Urządzenia wyposażone w ekrany dotykowe pozwalają na przeglądanie dostępnych opcji, wybór miejsc, ilości osób, dokonanie płatności i otrzymanie fizycznego biletu wstępu z kodem do skanowania.
  • Kod, zwykle QR, jest dowodem zakupu legalnego biletu i pozwala na wejście na wybrane wydarzenie.
  • Biletomaty są szczególnie znane z funkcjonalności na stacjach kolejowych, autobusowych czy metra, jednak możliwość zakupu wejściówki bez stania w kolejce do kasy biletowej kina czy teatru to kolejna usługa, która zwiększa dostępność usług i przyspiesza proces obsługi klientów.

Kompleksowy system internetowej sprzedaży i rezerwacji biletów oferuje Vector Software Group. Firma tworzy oprogramowanie umożliwiające instytucjom kulturalnym sprzedaż biletów i promowanie wydarzeń kulturalnych, usprawniając w ten sposób pracę placówki i zwiększając jej atrakcyjność w oczach klientów.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

faktykrakowa_kf