Interim manager – czym się zajmuje?

Interim Manager to doświadczony specjalista zajmujący się tymczasowym zarządzaniem. Może być odpowiedzialny za osiągnięcie wyznaczonych rezultatów, a kiedy zostaną one zrealizowane, współpraca dobiega końca. Czym dokładnie się zajmuje? Podpowiadamy.

Kim jest Interim Manager?

Interim management w języku polskim oznacza zarządzanie czasowe. Jest to więc czasowe, ukonkretnione co do celu i zakresu działanie w firmie realizowane przez Interim Managera, którego celem jest osiągnięcie konkretnych rezultatów biznesowych. Interim Manager jest to specjalista, który posiada poświadczone wynikami doświadczenie na najwyższych szczeblach kierowniczych i zarządzających, na podstawie którego w oparciu o swoją wiedzę może zawierać kontrakty na czas realizacji wyznaczonych zadań. Sugeruje kierunki zmiany w organizacji, układa plan działania i udziela pomocy przy jego realizacji. Taka osoba może na jakiś czas przejąć zarządzanie firmą, aby doprowadzić do realizacji przedsięwzięcia. Jego zadaniem jest podniesienie wartości firmy.

W jakich sytuacjach można podjąć współpracę z Inter Managerem?

Inter Manager jest szczególnie pomocną osobą, która swoim doświadczeniem i sukcesami może wspomó przedsiębiorstwo w trakcie restrukturyzacji lub w sytuacjach kryzysowych, czy ekspansji na nowe rynki. Może też pomóc w zarządzaniu firmą, np. w razie nieobecności managera lub gdy ma on jeszcze niewielkie doświadczenie i potrzebuje pomocy fachowca. Inter Manager może stworzyć perspektywy rozwoju firmy przez określenie zadań, które powinna zrealizować, zbudowanie i wdrożenie nowych struktur, które również pomogą zrealizować te zadania, a także powołanie profesjonalnego zespołu do pracy nad projektem. Inter Managerowie mogą nam pomóc w każdej branży, takiej jak: produkcyjna, inżynieryjna, biotechnologiczna, farmaceutyczna, chemiczna, czy w bankowości i ubezpieczeniach, a także wielu innych.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy Inter Managera?

Wzmacniamy lub uzupełniamy strukturę zarządczą w naszej firmie, lub w jej konkretnym dziale, co pozwala na dopracowanie poszczególnych procesów biznesowych i skuteczne rozwiązywanie problemów. Decydując się na współpracę z Inter Managerem, możemy pracować z najlepszymi osobami w Polsce, czerpać z ich wiedzy i doświadczeń, jednocześnie nie musząc opłacać stałych kosztów związanych z ich zatrudnieniem na etat, co jest oszczędnością naszego czasu i pieniędzy. Możemy też powiązać wynagrodzenie takiej osoby ze skutecznością jej pracy, co zapewnia nam dodatkowe bezpieczeństwo.