Wszystkie ważne wiadomości w jednym miejscu

Obecnie mamy do dyspozycji ogromne ilości portali informacyjnych. Szukając wiadomości biznesowych w internecie wpisujemy w wyszukiwarkę interesującą nas frazę i widzimy dziesiątki wyników, które bardzo często poruszają identyczne kwestie. Natłok informacji może przytłaczać, dlatego zanim zaczniemy czytać wszystkie po kolei warto najpierw poznać przydatne narzędzia, które w prosty sposób porządkują wiadomości biznesowe.

Proste i przydatne narzędzia

Najlepszym miejscem, w którym są zgromadzone informacje z różnych portali, ale wiadomości się nie powtarzają, jest Google News. Przeglądając wyświetlane tam wiadomości mamy pewność, że jesteśmy na bieżąco z licznymi newsami, ale jednocześnie maksymalnie oszczędzamy nasz cenny czas. Pamiętajmy, że nie bez powodu powstało powiedzenie „czas to pieniądz”. tam gdzie można go zaoszczędzić, warto to robić. W tym celu warto też wykorzystać standard RSS umożliwiający gromadzenie ulubionych treści w jednym miejscu.

Nazwa standardu pochodzi od angielskiego RDF Site Summary. Jest to narzędzie, które pozwala na stworzenie własnej bazy informacyjnej. Możemy wówczas dokonać wygodnej selekcji portali informacyjnych i blogów, wybrać te które dodają najciekawsze wiadomości biznesowe i cieszyć się znacznym ograniczeniem czasu wyszukiwania informacji. Dodatkową zaleta jest opcja informowania użytkownika o aktualizacji najnowszych informacji na ulubionych stronach.