Najpopularniejsze wiadomości, fakty i informacje dla miasta Kraków

W dobie prężnie rosnących serwisów społecznościowych typu Facebook czy Instagram posiadanie firmowego konta w mediach społecznościowych jest wręcz obowiązkowe jeśli przywiązujemy wagę do promocji własnej marki.

Znajomi polecają znajomym

Prowadzenie fanpage na facebooku z pewnością wymaga czasu, ale poświęcony czas może bardzo procentować w przyszłości. Według badań to właśnie zaufanie do marki jest niezmiernie ważnym czynnikiem budującym wizerunek firmy. Zbierając fanów na fanpage budujemy w pewnym sensie zaufanie. Jeśli kolejne osoby polecają naszą markę swoim znajomym to tym samym zyskujemy grono osób, które stanie się potencjalnymi klientami. Osoby są skłonne polecić swoim znajomym dany fanpage, a nawet wystawić pozytywną opinię. Już samo posiadanie fanpage na facebooku gwarantuje to, że wzrośnie rozpoznawalność marki. Jeśli ktoś nieświadomie lub nawet niechętnie polubi fanpage, tylko ze względu na to, że został on polecony przez znajomego, to z czasem może zwiększyć swoje zaangażowanie i znacznie częściej zwracać uwagę na taką firmę.

Płatna reklama

Prowadzenie firmowego facebooka jest znacznie tańszą formą reklamy niż intensywne inwestowanie w płatne reklamy. Już samo to, że taki fanpage można polecać innym, szczególnie w momencie organizowania konkursów może mieć to przełożenie na wzrost popularności, oznacza, że nowe osoby mogą pojawiać się bez dodatkowych kosztów. Oczywiście promowanie strony na fb za pomocą płatnej reklamy wciąż jest doskonałą opcją – koszty reklamy nie są duże, a efektywność tego rozwiązania w połączeniu z dodatkową zachętą w postaci nagród w konkursie może zachęcić kolejne osoby do dołączenia do społeczności. Każdy zdaje sobie sprawę, że wzrost zainteresowania prowadzi do wzrostu zysków ze sprzedaży.

Komunikacja

Bardzo ważnym argumentem jest możliwość dwustronnej komunikacji. Osoby, które polubiły fanpage mogą bezpośrednio pisać na grupie, zadawać pytania do osób z grupy, ale także komunikować się bezpośrednio z firmą, wysyłając publiczne lub prywatne wiadomości. Jeśli firma wykorzysta możliwość jaką daje to narzędzie to z pewnością pozwoli rozwiać wątpliwości i rozwiązywać szybko i efektywnie problemy użytkowników zanim doprowadzi to do eskalacji. Ludzie chętniej są skłonni do ugodowego rozwiązywania swoich problemów dotyczących produktów lub usług firmy jeśli działa rzeczowa i szybka komunikacja. Konsument liczy na to, że firma pochyli się nad jego problemem, wysłucha tego co ma do powiedzenia w komentarzu lub w wiadomości prywatnej i rozwiąże jego problem.