Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim – dostosowania się do wymogów Google. Tylko dzięki temu możliwe jest wypromowanie strony internetowej w wyszukiwarce i tym samym zbliżenie się do tak pożądanego sukcesu. Kluczem jest tutaj znajomość czynników rankingowych, które są brane pod uwagę przez Google w ustalaniu pozycji stron internetowych. Które z nich są najważniejsze i mają wpływ na pozycję Twojej strony?

 

Google w ustalaniu pozycji stron internetowych. Które z nich są najważniejsze i mają wpływ na pozycję Twojej strony?

 

Czynniki on-site

Czynniki dotyczące tego, co znajduje się w witrynie – zarówno na poziomie domeny, jak i poszczególnych podstron. Mowa tutaj między innymi o:

  • wieku i historii domeny – im jest ona starsza i ma lepszą historię, tym jest to lepiej widziane przez Google,
  • autorytetu domeny,
  • słowach kluczowych w nazwie domeny i tagu title (a także w innych miejscach na stronie, np. nagłówkach i tytułach),
  • częstym występowaniu słów kluczowych (ale bez przesady),
  • wysokiej jakości treściach, zamieszczanych na stronie, które są przy okazji tematyczne i bogate w wyrażenia kluczowe,
  • prędkości wczytywania się strony,
  • unikalności i użyteczności treści – musi być ona z jednej strony autorska, a z drugiej prosta do przyswojenia przez użytkownika,
  • responsywności strony, a więc jej dostosowanie do telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.

 

Czynniki związne z linkowaniem

Oczywiście chodzi tutaj o link building – przede wszystkim jakość oraz ilość linków, jakie prowadzą do strony internetowej, a także które odnoszą do innych podstron wewnątrz danej witryny. Aby skuteczne pozycjonowanie stron w Google było efektywne, specjaliści SEO tacy jak http://www.mateuszkozlowski.pl potwierdzają, że niezbędne jest budowanie stabilnego zaplecza linków – omijając przy tym strony o niskim autorytecie albo treściach nietolerowanych przez Google (np. hazard czy pornografia). Im większy autorytet będą miały strony, z których prowadzą linki do Twojej witryny, tym oczywiście lepiej dla procesu jej pozycjonowania.

 

Czynniki brandowe

Przede wszystkim chodzi tutaj o powiązanie niektórych słów kluczowych z nazwą Twojej marki, cytowanie Twojej marki w Internecie przez innych użytkowników, a nawet… social media. Bo chociaż te ostatnie nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, to nie ulega wątpliwości, że aktywność na Facebooku, Twitterze czy LinedIn może być bardzo pomocna w promowaniu biznesu – również pod kątem SEO!

 

Czynniki związane z zachowaniem użytkowników

Google bierze również pod uwagę to, jak na Twoją stronę reagują użytkownicy – czynnikiem rankingowym jest więc prawdopodobnie współczynnik odrzuceń, a nawet to, jak długo Internauci przebywają na Twojej stronie po wejściu na nią z ekranu wyników wyszukiwania. Na proces pozycjonowania wpływ będzie też miał CTR – zarówno dla pojedynczego słowa kluczowego, jak i dla wszystkich, a także… liczba komentarzy od użytkowników na Twojej stronie.

Warto pamiętać, że wymienione czynniki rankingowe to zaledwie ułamek tego, na co należy zwrócić uwagę, pozycjonując stronę internetową. Bez wątpienia jednak te wymienione, należą do tych najważniejszych i najmocniej wpływających na wyniki pozycjonowania.