Oświetlenie sklepów a wzrost sprzedaży – jakie są związki?

Klienci nie zwracają na nie uwagi, a ma niebagatelne znaczenie. Oświetlenie sklepów nie tylko pozwala na dobrą ekspozycję produktów i nadanie wnętrzu odpowiedniego klimatu, ale ma także realny wpływ na wzrost sprzedaży. W sklepach najczęściej używane jest światło LED, które radzi sobie na dużych powierzchniach. Dzięki niemu każdy jest w stanie szybko znaleźć to, po co przyszedł, nie mając świadomości, że zawdzięcza to odpowiedniemu oświetleniu alejek sklepowych.

Jakie oświetlenie wybrać do sklepu?

Producenci oświetlenia LED mają doskonałe rozwiązanie dla oświetlenia sklepów. Oferują produkty wysokiej jakości, ale pozostające jednocześnie w przystępnej dla przedsiębiorcy cenie. Przy zakupie lamp trzeba wziąć pod uwagę rodzaj sklepu, a także jego całkowitą powierzchnię, by móc odpowiednio rozmieścić światła.

Tutaj liczy się również wysokość pomieszczenia oraz charakter obiektu. Inne światła sprawdzą sięsklepie spożywczym, inne dopasujesz do butiku odzieżowego. Oprócz zapewnienia jednostajnego światła na całej powierzchni sklepu warto zainwestować w dodatkowe źródła, które będą eksponowały poszczególne witryny lub ladę, przy której klienci dokonują zakupu. Na pewno warto postawić na oświetlenie LED, będące korzystnym rozwiązaniem, bo energooszczędnym. Warto również pamiętać, że oprócz komfortu klientów, trzeba zapewnić go pracownikom, którzy w danych warunkach oświetleniowych spędzają kilka godzin dziennie.

Oświetlenie a wzrost sprzedaży – jakie są związki?

Oświetlenie bez wątpienia może uatrakcyjnić sklep. Obiekty handlowe prześcigają się w pomysłach na ciekawe rozwiązania oświetleniowe. Dlaczego? Wszystko po to, by spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Poza tym barwa światła może wpływać na samopoczucie klientów. Im lepiej i bardziej komfortowo poczują się w danym miejscu, tym większa szansa, że kupią więcej, niż zamierzali.

Eksperci od marketingu doskonale o tym wiedzą i nie marnują szansy – dbają o każdy szczegół wnętrza sklepów, nawet o kąt padania, kontrast, natężenie i barwę światła. Ciekawym zabiegiem jest ekspozycja wybranych produktów. Ten trik często stosują drogerie – podświetlają jeden produkt, który automatycznie wzbudza zainteresowanie osób przechodzących obok. Angażuje, budzi ciekawość, by w końcu doprowadzić do sfinalizowania transakcji. Sama barwa światła (ciepła lub zimna) właściwie dopasowana do sklepu i asortymentu, może wpływać na wzrost sprzedaży. Dotyczy to większości sklepów, a w dużej mierze obiektów z odzieżą.