4 podstawowe elementy pozycjonowania lokalnego

2 min czytania
4 podstawowe elementy pozycjonowania lokalnego

Pojęcie pozycjonowania lokalnego na pewno nie jest Ci obce. Są to działania polegające na zwiększaniu widoczności witryny na frazy powiązane z obszarem, w którym funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo. Mogą więc skupiać się na określonym mieście czy nawet dzielnicy. Tego typu strategia będzie interesowała Cię przede wszystkim wtedy, gdy prowadzisz sprzedaż stacjonarną lub świadczysz usługi na konkretnym terenie. Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania lokalnego!

Podstawą każdego pozycjonowania tak standardowego, jak i lokalnego jest dokładna optymalizacja strony internetowej. Należy przeprowadzić cały szereg działań, które powinny uwzględniać między innymi:

  • nasycenie witryny odpowiednimi słowami kluczowymi,
  • konfigurację struktury adresów URL,
  • poprawę szybkości ładowania strony,
  • wprowadzenie niezawodnej wersji mobilnej,
  • ustawienie meta tagów,
  • optymalizację nagłówków.

Pozycjonowanie lokalne w ogromnej mierze opiera się na wizytówce Twojej firmy w Google. Znacząco zwiększa ona szanse na to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę słów związanych z określoną branżą użytkownik zobaczy link właśnie do Twojej witryny. Co ważne, usługa Google Moja Firma dostępna jest dla każdego przedsiębiorcy zupełnie za darmo, a stworzenie takiej wizytówki nie powinno sprawić nikomu żadnych problemów. Pamiętaj, że nie wystarczy po prostu uzupełnić swoich danych. Warto zadbać o to, by profil był jak najbardziej atrakcyjny dla użytkownika. Postaraj się, aby dostarczał wszelkich niezbędnych i zawsze aktualnych informacji.

Posiadanie profilu w Google Moja Firma wiąże się z ocenami, które mogą wystawiać Ci Twoi klienci. To jeden z bardzo istotnych elementów pozycjonowania lokalnego. Opinie nie tylko informują Google o tym, czy warto wyświetlać Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania, ale też pomagają użytkownikom w wyborze właściwej usługi. Po pierwsze zadbaj więc o to, aby mieć jak najwięcej ocen na swoim profilu. Zachęcaj klientów do wystawiania opinii, oferując im na przykład symboliczne rabaty na kolejne zakupy. Po drugie co oczywiste staraj się tak świadczyć usługi, aby zdobywać same pozytywne oceny. Nie bój się jednak także tych negatywnych. Odpowiadając na nie w merytoryczny i kulturalny sposób, możesz pokazać swój profesjonalizm, a ponadto wyciągnąć z nich wnioski, które usprawnią działanie Twojej firmy.

Poprawne i aktualne dane teleadresowe Twojej firmy mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania lokalnego. Zadbaj więc o to, aby zarówno na stronie, jak i w wizytówce Google były one wyczerpujące i zgodne z prawdą. Postaraj się także o odnośniki do Twojej witryny z miejsc, które podają dane Twojego przedsiębiorstwa na przykład z lokalnych portali informacyjnych, oficjalnych stron miejscowości czy przewodników turystycznych.

To tylko 4 podstawowe elementy pozycjonowania lokalnego. Jeśli chcesz poznać ich więcej, nawiąż współpracę z doświadczoną agencją SEO, która pomoże Ci pozyskiwać ruch z Twojej najbliższej okolicy!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

faktykrakowa_kf