MUW Kraków: Decyzja o ustaleniu lokalizacji rurociągu Boronów Trzebinia

2 min czytania

7 sierpnia 2020 r. Wojewoda Małopolski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w sektorze naftowym dla przedsięwzięcia pn. Budowa rurociągu produktowego Boronów Trzebinia wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi”.

Inwestycja w województwie małopolskim przebiega przez trzy gminy: Bolesław, Bukowno, Trzebinia (do Terminala Paliw). Na terenie województwa małopolskiego długość rurociągu wynosi 25 km, pozostała część inwestycji położona jest w województwie śląskim. Inwestorem jest: PERN S.A. krajowy lider logistyki naftowej.

  • teren niezbędny do realizacji inwestycji;

  • warunki techniczne realizacji inwestycji;

  • warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska i ochrony zabytków, w tym dotyczące przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym;

  • warunki ochrony przeciwpożarowej dla inwestycji;

  • wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich.

  • zatwierdza podział nieruchomości;

  • wskazuje nieruchomości, które są wywłaszczane;

  • wskazuje nieruchomości, w stosunku do których PERN uzyska prawo użytkowania wieczystego;

  • ogranicza prawo własności/użytkowania wieczystego dotychczasowych właścicieli poprzez zezwolenie na wybudowanie rurociągu produktowego;

  • określa lokalizację zjazdów;

  • określa sposób przekroczenia dróg, linii kolejowych;

  • ogranicza prawo własności/użytkowania wieczystego dotychczasowych właścicieli poprzez zezwolenie na przebudowę istniejącej infrastruktury;

  • określa termin wydania nieruchomości lub opróżnienia lokali i innych pomieszczeń.

Decyzja daje inwestorowi:

  • prawo do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane od dnia wydania decyzji,
  • możliwość ubiegania się o pozwolenie na budowę.

Celem budowy rurociągu jest poprawa bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa przez zwiększenie zasięgu transportu rurociągowego z Zakładu Głównego PKN Orlen S.A. Rurociąg Boronów Trzebinia oznacza też ograniczenie transportu produktów naftowych lokalnymi drogami.

Autor: krystian