Każdy pracodawca - zgodnie z aktualnym kodeksem pracy - niezależnie od pory roku i specyfikacji zatrudnienia, jest zobowiązany zapewnić swoim pracownikom stały dostęp do wody pitnej. Kupno wody butelkowanej zdaje się być mało opłacalnym i kosztownym sposobem. Zupełnie inaczej przedstawia się kwestia dystrybutorów wody. Sprawdźmy, czy opłaca się dostarczać wodę swoim pracownikom właśnie w ten sposób.

Dystrybutory wody pitnej to oszczędności

Pierwszą kwestią - która bez wątpienia ma chyba największe znaczenie - są oszczędności. Kupno wody butelkowanej zawsze będzie bardziej kosztowne niż jej zakup w hurtowej ilości. Oszczędności pojawiają się w tym przypadku głównie ze względu na dostawę, ponieważ cena za litr wody źródlanej butelkowanej i tej z dystrybutora będzie zbliżona. Jednak nawet wtedy - właśnie ze względu na regularność dostaw i brak ponoszenia kosztów - woda do firmy z dystrybutora będzie bardziej ekonomiczna (czytaj więcej). Większych oszczędności możemy się spodziewać, jeśli zdecydujemy się na wodę filtrowaną.

Woda do biura powinna być dobrej jakości

Kupowanie najtańszych wód źródlanych z hipermarketu budzi małe wątpliwości co do ich jakości. W przypadku korzystania z dystrybutorów masz gwarancję, że dostarczana do Twojego biura woda nie zaszkodzi Twoim pracownikom. Dbanie o ich dobro i samopoczucie powinno być Twoim priorytetem, gdyż to ono przekłada się bezpośrednio na ich efektywność w pracy. Jeśli dostarczasz swoim podwładnym wodę ze sprawdzonych źródeł, nie musisz się obawiać, że niezbędny do życia i pracy napój spowoduje jakieś szkody na ich zdrowiu, a tym samym również reperkusje finansowe dla Twojej działalności.

Poprawa kondycji i wzrost kreatywności

Ciało człowieka składa się głównie z wody. Odwodnienie na poziomie 2-3% może prowadzić do pogorszenia koncentracji nawet o 20%. Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy dobrze się czuli, byli pełni energii i kreatywni, to koniecznie zadbaj o ich nawodnienie. Dystrybucja dobrej jakości wody w firmie zmniejszy absencję w Twoim biurze, co obniży koszty prowadzenia działalności.