UM Kraków: Poczta Polska wprowadza zmiany w obsłudze klientów

2 min czytania

Od najbliższego poniedziałku, 16 marca respektując wytyczne rządu sformułowane w specustawie dotyczącej zapobiegania i zwalczania choroby COVID-19 oraz związane z ogłoszeniem stanu epidemicznego Poczta Polska wprowadza zmiany w świadczonych usługach. Wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim podniesienia reżymu sanitarnego, skrócenia czasu przyjmowania klientów i zawieszenia niektórych usług.

Fot. Tomasz Róg / krakow.pl

W związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów.

Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14.0020.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl ,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8.00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.
  • organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba.

Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na drzwiach wejściowych do placówek pocztowych.

Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.

Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych.

Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.

Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już zakupione, aktualnie trwa ich dystrybucja, aby w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.

Autor: krystian