fb.48.media - obsługa stron Fanpage

Nie ważne czy prowadzimy bar, blog o fryzurach, albo hotel w górach. Staramy się by świadczone przez nas treści czy też usługi dotarły do jak największej ilości osób. Z tego względu, naszą uwagę zaczynamy kierować ku Facebookowi - zauważając nie kryjąc przy tym szansy na tanie (prawdę mówiąc darmowe) wypromowanie przedsiębiorstwa. Niestety, portal Facebook ma związek z całym światem, a jak świetnie wiemy: światem rządzi pieniądz. Bez płatnych reklam wybicie fanpage może okazać się niezwykle trudne (o ile nie mamy na myśli FP, na który będziemy zamieszczać śmieszne kotki bądź też inne zabawne fotki). Jednak jest wyjście! W tym tekście postaramy się przytoczyć opcje na to jak z przy odrobinie pracy wypromować wśród konkurencji fanpage.

1. Treść postu

Kluczowym sposobem na promocję stronę fanpage jest tworzenie autorskiej treści, jednak nie randomowych, tylko angażujących. Co to są angażujące treści na Facebooku? Ściślej ujmując to te posty, które zawierają wartościowe informacje lub też te zachęcające fana do interakcji. Zakładając, iż jesteśmy ekspertami w tym co robimy - jesteśmy w stanie użyć narzędzia Facebook żeby podzielić się ze światem zdobytą wiedzą. Zamieścimy odpowiedni post, ewentualnie mniej popularną notkę poradą branżową, a na pewno znajdą się chętni do jej przeczytania i polecenia dalej. Reasumując jeśli "lajki" fanpage wskazują na piękne i okrągłe zero, to nigdy w świecie – nie będziemy w stanie go pokazać światu bez wykorzystania dodatkowych działań.

Rozważając powyższe kwestie, musimy skupić się na oznajmieniu społeczności Zuckerberga, iż posiadamy warty przeczytania tekst. Możemy także pójść w kierunku "płatne" (oczywiście prosta ścieżka, no ale jednak...trzeba zainwestować) bądź też bez ponoszenia kosztów (bądź równolegle dwiema ścieżkami :]). Decydując się na tę opcję "za pieniądze", działamy za pośrednictwem kampanii reklamowej znajdującej się w Business Facebook Manager, gdzie nasz cel marketingowy ustawiamy na aktywność posta. W przypadku gdy kompletnie nie masz pojęcia o płatnej kampanii na Facebooku, a Twoja firma potrzebuje z niezwykłą dokładnością dotrzeć do klientów: nie zwlekaj, skontaktuj się z nami.

Jednak gdy powstanie decyzja, że chcemy zostać przy bezpłatnej ścieżce promowania, z całą pewnością należy zwrócić uwagę na grupy dyskusyjne na portalu Facebooku. W tym miejscu zasada jest przejrzysta – mamy treść, która zaciekawi właściwą grupę klientów – tworzymy to na grupie określonej. Jeżeli opracowaliśmy wartościowy w naszej opinii tekst do postu (bądź też przydatny wpis na blog: jeżeli taki mamy) odnośnie skrzypu polnego, dodajemy wówczas tę informację na któreś z grup dotyczących ziół czy ziołolecznictwa. Domyślamy się, że niektórym wyda się to niemożliwe, ale osoby na Facebooku zawierają grupy, więc najbardziej aktywna grupa o ziołolecznictwie ma...UWAGA - niemalże 25 tysięcy użytkowników! Nieźle nieprawdaż? Sprawdź to sam. I co dalej? Cierpliwie czekamy. Jeśli wrzucone przez nas informacje na prawdę będą przydatne i ciekawe, to odpowiednie osoby je docenią i zaczną lubić nasz fanpage. Nie zapomnijmy faktu, iż grupy mają własne zasady oraz bywają w pewnym sensie hermetyczne. Zadzwoń do nas nim zdecydujesz się działać. Postaraj się pamiętać również o fakcie, że nie jedynie musicie czerpać, ale i dawać to znaczy nie ograniczać się tylko do zamieszczenia własnej reklamy, jednak jednocześnie nieść wsparcie i aktywnie uczestniczyć w komentarzach (konstruktywnie!) wypowiedzi innych.

 

2. Pisanie profesjonalnych komentarzy

Będąc przy komentowaniu, warto z nich korzystać aby dowiedzieć się - jak wypromować fanpage. To również nic trudnego. Stawiamy komentarze uważnie w postach odbiorców Facebooka na pozostałych profilach firmowych fanpage lub też grupach dyskusyjnych. Nie zapominajmy, jeśli nieustannie udzielamy się w komentarzach postów pod fanpage konkurencji, to nie wiem jak byśmy się nie starali i pomagali, możemy zostać zbanowani przez administratora (firma konkurencyjna to konkurencja). Nie mniej, o ile postaramy się wytworzyć wokół siebie otoczkę kogoś, kto się na czymś zna, zostanie to odebrane pozytywnie, a dalej mamy już z górki do dodatkowych "lajków".

 

jak wypromować fanpage

 

3. Udostępniaj i bądź udostępniany

Kolejnym sposobem promowania strony fanpage jest udostępnianie opracowanych postów. Udostępnianie wpisów użytkowników jest obecnie najbardziej zauważalną wersją wpisów na portalu Facebook. O ile udostępnianie treści z branżowych fanpage prawdopodobnie nie da pożądanych fanów, to jednak udostępnienie przez kogoś innego naszego profilu fanpage bądź stworzonego wpisu jest doskonałym sposobem do dużej ilości fanów. Czy to jest realnie osiągalne? Tutaj musimy spojrzeć na wymianę barterową. Nawiążemy kontakt z innym adminem fanpage, który pośrednio lub też bezpośrednio związany jest z tym co robimy i później przekonajmy tą osobę coby udostępnił nasz stworzony wpis na własnej stronie.

Prawdę mówiąc my również musimy coś zaproponować. Najbardziej odpowiednie jest share – share. Patrząc prawdzie w oczy, iż właśnie to my ubiegamy się w sprawie pomocy - jest to znakiem, iż jesteśmy „mniejsi”. Z tego względu wspomniana wymiana powinna być mało korzystna dla naszego partnera. Przez to powinniśmy go zachęcić do współpracy - na przykład unikalną interesującą zawartością wpisu. Możemy go również zachęcić do współpracy nieco w bardziej materialny sposób ;-]. No ale jak? Nie ma na to ogólnej instrukcji. Po prostu, jeśli zajmujemy się na co dzień fotografią to zaproponujmy stworzone prace fotografii, nasza specjalność to hand-made? Dajemy nasze prace. Oferujemy agroturystykę na mazurach? Zaproponujmy upust na określony tydzień. Najprawdopodobniej początkiem {nasza wspólna „znajomość” będzie platoniczna oraz materialna, ale kto wie? Być może stanie się to wszystko bardziej emocjonalne :-). Na portalach typu FB pojawia się coraz częściej także nowy rodzaj odbiorców: mianowicie influancerzy. Są nimi użytkownicy, którzy za daną gotówkę rozpromują naszą stronę, między innymi tworząc autorski wpis na swoim blogu czy fanpage. Co nieco o influencerach można się dowiedzieć z tego opracowania.

 

4. Duże TAK dla tagów

Hashtagi nie są tak istotne dla FB, jak dla Instagramu, co nie oznacza, iż powinniśmy je kompletnie ignorować. Zatem dlatego pamiętajmy o dodawaniu #TAGÓW do postów. Z pewnością nam to nie zaszkodzi, a może znajdzie się osoba, która przegląda tagi oraz natrafi zatem właśnie na naszą stronę.

 

5. Promowanie profilu fanpage poza internetem!

Jak innymi środkami wypromować swój fanpage? Założę się, że w Internecie wygrzebiecie setki różnorodnych rad. Ja natomiast na koniec niniejszego poradnika podam Tobie taką radę, o której bardzo często zapominamy. Bardzo istotne, wystarczy...wypromować firmowy fanpage w "4 oczy". Dlatego rozmawiajmy o nim na spotkaniach ze swoimi koleżankami (pamiętajcie jednak, nie co imprezę, ponieważ w końcu kogoś zniechęcimy aniżeli utwierdzimy w przekonaniu, iż nie zaszkodzi wejść na FB), oprócz tego zamieszczajmy w siedzibie naszej firmy informacje o tym fakcie żeby kontrahenci znaleźli nas na portalu Facebook. Dodawajmy taką informację także na osobistych wizytówkach, ulotkach oraz innych. Tak więc, istnieje wiele sposobów na to aby osoby poza internetem zobaczyli działalność naszego przedsiębiorstwa na Facebooku. Od umieszczania sformułowania „polub nas” na papierze, który dodawanej jest do chamburgerów aż po szyld ze sloganem „serdecznie zapraszamy na nasz profil Fanapge”, powieszony w widocznym miejscu naszego hotelu w Zakopanem.

Są to jedynie niektóre z rozwiązań, które pomogą Ci wypromować stronę fanpage w Social Media, albo też przynajmniej zobligują Cię do właściwego działania. Niestety pod żadnym pozorem nie należy się stosować tylko i wyłącznie do nich. Są w sieci różne triki, takie nieco bardziej skomplikowane (np. przynoszące skutki działania RTM), inne proste ale przez to nie nazbyt stosowane, jak chociażby spam e-mailowy... jednakże możemy kierować się zasadą: nie istotne co się mówi, ważne że się mówi. Poszukujesz prawdziwych fachowców przy promowaniu, skontaktuj się z naszą agencją :-)

profesjonalna obsługa stron fanpage na FB