Od 23 marca pasażerowie mogą złożyć reklamacje i skargi dotyczące wezwań do zapłaty za pośrednictwem internetu. Umożliwiają to nowe przepisy, które weszły właśnie w życie. Biuro Kontroli Biletów utworzyło specjalny adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Złóż reklamację przez internet
Fot. ZIKiT

Zmianę umożliwia nowelizacja rozporządzenia ministra transportu i budownictwa z 24 lutego 2006 r., które określa tryb rozpatrywania reklamacji. Reklamacje i skargi dotyczące wezwań do zapłaty można przesyłać zdalnie. Podlegają one takiej samej procedurze, jak te składane w tradycyjny sposób (rozpatrzenie w terminie 30 dni).

– Na rozpatrzenie reklamacji mamy 30 dni, my ze swej strony staramy się, aby proces ten przebiegał jak najszybciej, bez zbędnej zwłoki. Dzięki adresowi e-mail, będzie można w kilka minut, bez wychodzenia z domu złożyć reklamację. To duże udogodnienie – powiedział Marcin Bonisławski, dyrektor Biura Kontroli Biletów w firmie Renoma.