W październiku rozpoczęły pracę nowo wybrane składy Zespołów Doradczych Rodziców. Zespoły te funkcjonują przy prezydencie miasta od kilku lat, stanowiąc reprezentację środowiska rodziców, ich oczekiwań oraz potrzeb. 23 listopada w Krakowskim Szkolnym Ośrodku Sportowym (ul. Powstania Warszawskiego 6) odbyło się drugie robocze spotkanie zespołów. Rozmawiano m.in. o miejskich programach sportowych dla dzieci i młodzieży.

Zespoły doradcze: głos rodziców w krakowskiej edukacji
Fot. materiały prasowe

Kwestię tę podnieśli uczestnicy pierwszego spotkania roboczego (6 listopada), prosząc o przedstawienie oferty sportowej dla dzieci i młodzieży, a także o rozpowszechnienie tych informacji wśród uczniów krakowskich szkół i ich rodziców. Podczas drugiego spotkania dyrektor Wydziału Sportu UMK Barbara Mikołajczyk opowiedziała o miejskich programach sportowych dla dzieci i młodzieży, a dyrektorzy Krakowskiego Szkolnego Ośrodka Sportowego i Międzyszkolnych Ośrodków Sportowych zaprezentowali członkom zespołów ofertę swoich placówek.

Tak zaczął się kolejny rok owocnej współpracy rodziców ze szkołami i miastem, której celem jest wspólne wypracowywanie celów i planów działań w zakresie edukacji. Praktyka pokazuje, że istnieje ścisły związek między jakością współpracy rodziców ze szkołami a poziomem nauczania oferowanym przez te szkoły. Dlatego współpraca z rodzicami jest dla miasta jednym z priorytetów – prezydent miasta lub jego zastępca co rok spotykają się z przewodniczącymi rad rodziców wszystkich samorządowych szkół, a rodzice włączają się w procesy konsultacyjne, co przyniosło znakomite efekty w procesie wdrażania reformy oświaty w Krakowie i ustalania nowych obwodów szkolnych.

17 października odbyło się spotkanie przedstawicieli rad rodziców krakowskich szkół, spośród których wyłoniono członków Zespołów Doradczych Rodziców przy Prezydencie Miasta Krakowa dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jak podkreśla zastępca prezydenta Krakowa ds. edukacji i sportu Katarzyna Król, istotą funkcjonowania Krakowskiej Szkoły Współpracy i Zespołów Doradczych jest dialog urzędu z rodzicami. – Chcemy, żeby rodzice czuli, że ich głos jest dla nas ważny w każdym aspekcie funkcjonowania oświaty w Krakowie. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na wypowiadane przez rodziców potrzeby dzieci, które są przecież w oświacie najważniejsze.