System identyfikacji wizualnej Krakowa został wyróżniony kolejną nagrodą. Znalazł się wśród laureatów XXI edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie „Kreatura”.

„Kreatura” dla systemu identyfikacji wizualnej Krakowa
Fot. materiały prasowe

W kategorii „Design” wyłoniono tylko jedną zwycięską propozycję, którą jest właśnie system identyfikacji wizualnej Krakowa, zgłoszony do konkursu przez agencję reklamową Opus B, która opracowała jego projekt.

Konkurs niezależnej polskiej kreacji „Kreatura” jest organizowany pod egidą prestiżowego tytułu branżowego „Media & Marketing Polska” od 1996 r. i ma na celu wyróżnienie i uhonorowanie polskiej sztuki reklamowej. Jak podkreślają organizatorzy, prace biorące udział w konkursie oceniane są pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu oraz ponadprzeciętnej jakości wykonania. Jury XXI edycji konkursu „Kreatura” przyznało 60 nominacji, 37 wyróżnień i 17 Kreatur. Wyniki przedstawiono 23 listopada podczas uroczystej gali.

Nagradzana koncepcja na wizualną prezentację miasta

„Kreatura” to kolejne po nagrodzie RED DOT - nazywanej „Oscarem dizajnu” i przyznawanej przez międzynarodowe grono ekspertów, wyróżnienie dla systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. System ten w wyjątkowy sposób łączy różne cechy charakteryzujące Kraków – między innymi tradycję i nowoczesność – z dobrym dizajnem.

Opowieść o mieście

System identyfikacji wizualnej w Krakowa został opracowany w taki sposób, by jednoznacznie identyfikować miejskie inicjatywy. Wychodząc z założenia, że dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe, ale też ma być silna i wyróżniająca. Musi  odpowiadać na potrzeby użytkowników przestrzeni miejskiej i budzić emocje. Kraków jest miastem wielu znaczeń, które za pomocą systemu Identyfikacji Wizualnej są układane w spójną narrację. To wspólny mianownik wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne.

Wiele historii – jeden system: nowoczesny, spójny i konsekwentny

System identyfikacji wizualnej Krakowa został oparty na motywie mapy. Charakterystyczna miejska struktura, jako przewodni motyw graficzny pozwoliła na konsekwentną prezentację miasta z nowej perspektywy. Projektanci podkreślają, że motyw mapy jest bardzo pojemnym środkiem narracji. Symbole Krakowa stały się pretekstem do opowiadania miejskiej historii za pomocą alfabetu ikon, a rama ściśle porządkuje komunikację, wzmacnia przekaz i podkreśla liczbę przedsięwzięć realizowanych przez Kraków. Rolą chmury jest natomiast generowanie przestrzeni do dyskusji. Wyzwaniem dla projektantów stworzenie dla miasta takiego systemu, który jest konsekwentny i jednocześnie elastyczny.